  • 1. Data: 2006-03-18 13:04:15
    Temat: małżonkowie a dwa US ?
    Od: "Tomasz Gębala" <t...@p...onet.pl>

    Jesli malzonkowie maja ozna adresy zamieszkania i naleza do roznych urzedow
    skarbowych, to aby skorzystac z mozliwosci wspolnego opodatkowania co musza
    zrobic? Zlozyc zeznanie do tylko jednego z urzedóow, czy tez musza np.
    złozyc kopie w drugim?

    Jaki jest tutaj tok postepowania ???

    --

    Tomasz Gębala
    =============================

  • 2. Data: 2006-03-18 16:30:19
    Temat: Re: małżonkowie a dwa US ?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomasz Gębala wrote:
> [...]
    > zrobic? Zlozyc zeznanie do tylko jednego z urzedóow, czy tez musza np.

    Wybieracie sobie dowolnie do którego US chcecie wysłać pit.
    Nic więcej nie musicie robić.
    Ponieważ US ma burdel, więc może warto to tego drugiego US wysłać
    liścik, że rozliczyło się w innym US, żeby za jakiś czas jak się
    połapią, że nie ma pit, nie przysyłali jakiś durnych pisemek.

  • 3. Data: 2006-03-19 08:45:59
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 18 mar o godzinie 17:30, na pl.soc.prawo.podatki, witek napisał(a):

> [...]
    > liścik, że rozliczyło się w innym US, żeby za jakiś czas jak się
    > połapią, że nie ma pit, nie przysyłali jakiś durnych pisemek.

    Czy aby przypadkiem nie zachodzi potrzeba w takim przypadku złożenia
    oświadczenia iż rozliczam się wspólnie z współmałżonkiem w "jego" urzędzie?
    Takie coś obowiązuje w przypadku VZM - może w PITie też?

    BTW: na druku jest opis:
    Miejsce składania: Urząd skarbowy wg miejsca zamieszkania *podatnika*

    A kto jest odatnikiem..... też wynika to z druku PIT:
    na górze widać:
    Nr NIP *podatnika* - nr NIP *małżónka*

    Więc wydaje mi się że jeżeli *podatnik* będzie mąż to należy złożyć w jego
    urzędzie skarbowym - ale poinformowałbym urząd skarbowy współmałżonki o
    złożeniu PITa w tamtym USie.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 4. Data: 2006-03-19 16:05:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Artur Ch. wrote:

    > Czy aby przypadkiem nie zachodzi potrzeba w takim przypadku złożenia
    > oświadczenia iż rozliczam się wspólnie z współmałżonkiem w "jego" urzędzie?
    Nie.

> [...]
    > Nr NIP *podatnika* - nr NIP *małżónka*
    >
    > Więc wydaje mi się że jeżeli *podatnik* będzie mąż to należy złożyć w jego

    Jak słada się w US męża, to mąź występuje jako podatnik, żona jako
    współmałżonek.
    Jak w US żony, to żona występuje jako podatnik, mąż jako współmałżonek.

    - ale poinformowałbym urząd skarbowy współmałżonki o
    > złożeniu PITa w tamtym USie.

    Jeszcze raz. Nie ma takiego obowiązku, ale jak ktoś chce to można.

  • 5. Data: 2006-03-19 19:56:53
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 19 mar o godzinie 17:05, na pl.soc.prawo.podatki, witek napisał(a):

> [...]
    >
    > - ale poinformowałbym urząd skarbowy współmałżonki o
    >>
    > Jeszcze raz. Nie ma takiego obowiązku, ale jak ktoś chce to można.

    Dobrze - ja tylko tak sobie napisałem.
    Nie wiem jak jest w "praktyce" i w ordynacji - ale tak na logikę tylko -
    jeżeli pracodawca żony wysyła PIT11 do jej urzędu skarbowego, a ta składa
    wspólny PIT3x z mężem w jego urzędzie skarbowym .... przyznasz że w tym
    przypadku w jej urzędzie skarbowym jest ona .... nie w pełni rozliczona?
    Jej urząd otrzymał tylko informację - nie otrzymał natomiast rozliczenia...

    Powtarzam - by mnie nie linczowano - to tylko moje zdanie - że jednak urząd
    powinno sie poinformować że rozliczyło się z mężem w takim a takim
    urzędzie. Jeżeli mam zły tok myślenia - niech mnie ktoś oświeci.

    Chyba że urzędy skarbowe między sobą wymieniają informacje tego typu -
    jednak byłaby to zbędna biurokracja i generowanie pracy oraz kosztów pracy
    tego urzędu gdyby tak było.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 6. Data: 2006-03-19 21:42:45
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Artur Ch. wrote:

> [...]
    > Jej urząd otrzymał tylko informację - nie otrzymał natomiast rozliczenia...
    Ale ten urząd, który rozliczenie otrzymał przekaże to tam gdzie trzeba.

    > Powtarzam - by mnie nie linczowano - to tylko moje zdanie - że jednak urząd
    > powinno sie poinformować że rozliczyło się z mężem w takim a takim
    > urzędzie. Jeżeli mam zły tok myślenia - niech mnie ktoś oświeci.
    I tak zrobi.

    > Chyba że urzędy skarbowe między sobą wymieniają informacje tego typu -
    > jednak byłaby to zbędna biurokracja i generowanie pracy oraz kosztów pracy
    > tego urzędu gdyby tak było.

    Wymieniają.

    W praktyce oczywiście jest burdel i nie zawsze ta informacja dotrze tam
    gdzie trzeba. Dlatego zdarza się, że delikwent rozliczył się ze
    współmałżonkiem, a mimo to dostanie pisemko o treści groźniejszej niż to
    co Kruk przysyła dłużnikom.
    Wówczas po prostu zostaje mu grzecznie odpowiedzieć.
    Można też ich poinformować, wysyłając liścik, że rozliczyło się gdzie
    indziej, ale idąc twoim tokiem myślenia, to dopiero jest generowanie
    pracy i kosztów, bo ktoś ten list musi otworzyć, przeczytać i wyrzucić
    do kosza, a w 99% procentach ta sama informacja i tak przyjdzie z
    drugiego US.

  • 7. Data: 2006-03-20 04:46:32
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 19 mar o godzinie 22:42, na pl.soc.prawo.podatki, witek napisał(a):

    > Wymieniają.

    Jeżeli tak - to wszystko już jest jasne dla mnie.
    No - chyba że ta *wymiana dokumentów pomiędzy USami* odbywa się tak jak
    pomiędzy np. ewidencją DG z Urzędzie Miasta/Gminy, a np. ZUSem ;))

    Ale to już nie meritum sprawy poruszanej przez pytającego.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany