  • 1. Data: 2003-02-10 20:00:57
    Temat: mam DG i chce zatrudnic
    Od: <v...@i...pl>

    Mam DG, do tej pory jedoosobowa. Chcialabym teraz zatrudnic studentke na
    umowe-zlecenie albo umowe o dzielo. Nic wielkiego, kilka godzin w tygodniu.
    Nie musze za nia placic ZUSu, prawda? Ale czy mam dopelnic jakis formalności
    z tym zwiazanych? Mam to zglaszać do ZUsu? Do Urzędu skarbowego?
    Przypuszczam, ze suma, jaką jej place, bedzie zwolniona od podatku.
    Powiedzcie, co sie robi, kiedy sie kogos w takiej formie zatrudnia.
    verisa

  • 2. Data: 2003-02-10 20:01:00
    Temat: Re: mam DG i chce zatrudnic
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    l...
    > Powiedzcie, co sie robi, kiedy sie kogos w takiej formie zatrudnia.

    Oprócz US i ZUS zgłasza się do PIP.
    I zaczyna się mieć ogromne wydatki:-(

  • 3. Data: 2003-02-10 20:05:37
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Oprócz US i ZUS zgłasza się do PIP.
    > I zaczyna się mieć ogromne wydatki:-(

    Jak na umowę zlecenie to PIP nie ma czego się czepiać.Zleceniobiorca może
    pracować poza firmą.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 4. Data: 2003-02-10 20:16:26
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Jak na umowę zlecenie to PIP nie ma czego się czepiać.Zleceniobiorca może
    > pracować poza firmą.

    Mea Culpa:-) Doczytałem:" kilka godzin - dzieło" i już mi się nie chciało napisać,
    że się nie kwalifikuje, ze musi u.o pracę:-)
    Ale zlecenie może być.

  • 5. Data: 2003-02-10 21:13:50
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od v...@i...pl -----###
> [...]
    > Przypuszczam, ze suma, jaką jej place, bedzie zwolniona od podatku.
    > Powiedzcie, co sie robi, kiedy sie kogos w takiej formie zatrudnia.

    oprócz tego co napisali 'przedpiścy' dodam, że płacisz podatek (ryczałt
    jeśli do 146 zł/mies., a więcej normalnie) i zdrowotme...
    zgłaszasz do ZUS na ZZA a do skarbowego na PIT-4 wykazujesz...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 6. Data: 2003-02-10 23:48:48
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "hADeSik" <h...@h...sru> napisał w wiadomości
    > ###----- w odpowiedzi na list od v...@i...pl -----###
    >
    > oprócz tego co napisali 'przedpiścy' dodam, że płacisz podatek (ryczałt
    > jeśli do 146 zł/mies., a więcej normalnie) i zdrowotme...

    No i super.
    Tylko dlaczego ZUS nic nie wie o zdrowotnym od studenta przy *zleceniu* ???

    > zgłaszasz do ZUS na ZZA a do skarbowego na PIT-4 wykazujesz...

    Nie ma żadnych ubezpieczeń - to po co zgłaszać do ZUS ?
    Nie ma pracowników - to skąd PIT-4 ?

    Ryszard

    ps. Verisa sądzę, że w Twoim przypadku *google* nudzi się wyjątkowo.

  • 7. Data: 2003-02-12 01:11:27
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Ryszard G -----###
    > Tylko dlaczego ZUS nic nie wie o zdrowotnym od studenta przy *zleceniu* ???

    no plama... ale nalezy dodać, że studentka musi być 'odpowiednio młoda' ;-)

    > Nie ma pracowników - to skąd PIT-4 ?

    fakt... przyzwyczajenie - u mnie są i się dodaje odpowiednie kwoty...