  • 1. Data: 2005-06-29 18:38:59
    Temat: mam problem z !@$% podatkiem
    Od: <g...@s...pl>

    Kolega pracuje w firmie X. Odkupuje samochod firmowy i potem mi go sprzedaje
    (samochod bez kratki).
    Jakie podatki w tym procesie nalezy zaplacic ?

    w całym procesie sa dwie transakcje

    wariant A
    1. Firma sprzedaje samochod koledze ( za kwote Y)
    2. moj kolega sprzedaje samochod mi ( za te sama kwote Y)

    wariant B
    1. Firma sprzedaje samochod koledze ( za kwote Y)
    2. moj kolega jest wlascicielem tego samochodu prze 6 miesiecy.
    3. moj kolega sprzedaje samochod mi ( za te sama kwote Y)

    Czym oba ta warianty roznia sie z punktu widzenia podatkowego ?
    Jakie podatki nalezy zaplacic w wariancie A i B ?

    Z tego co wiem w wariancie B nalezy uiścić jedynie 2% od kwoty Y podatku od
    czynnosci cywilno-prawnej (umowa kopna-sprzedazy miedzy mna a kolega).

    Czy w wariancie A wystepuje dodatkowy podatek w wysokosci 10% ? Jaka jest
    nazwa ? Jak oblicza sie jego podstawę ? Czy jest podatek od wartosci
    transakcji ? A moze od roznicy obu transakcji (jesli ta wystąpi )

    Z góry dziekuje za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2005-06-29 19:12:21
    Temat: Re: mam problem z !@$% podatkiem
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <g...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 3. moj kolega sprzedaje samochod mi ( za te sama kwote Y)
    >
    > Czym oba ta warianty roznia sie z punktu widzenia podatkowego ?

    Nie.

    > Jakie podatki nalezy zaplacic w wariancie A i B ?

    2% PCC od punktu B.

    > Z tego co wiem w wariancie B nalezy uiścić jedynie 2% od kwoty Y podatku
    > od czynnosci cywilno-prawnej (umowa kopna-sprzedazy miedzy mna a kolega).
    >
    > Czy w wariancie A wystepuje dodatkowy podatek w wysokosci 10% ?

    Nie - to nie mieszkanie.

  • 3. Data: 2005-06-29 19:35:00
    Od: <g...@W...ssk.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik <g...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Nie.

    > 2% PCC od punktu B.

    > Nie - to nie mieszkanie.

    Wielkie dzieki.

  • 4. Data: 2005-06-29 21:27:36
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Cavallino wrote:

    > Nie.

    Serio?

    Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:

    8) odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:
    d) innych rzeczy,
    - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności
    gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia
    nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a)-c) - przed
    upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym
    nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy - przed upływem pół
    roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w przypadku
    zamiany okresy te odnoszą się do każdej z osób dokonującej zamiany,

  • 5. Data: 2005-06-29 21:28:14
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    g...@W...ssk.pl wrote:

    > Wielkie dzieki.

    raczej nie za bardzo
    mój post masz oczko wyżej.

  • 6. Data: 2005-06-29 21:29:28
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Serio?

    Tak.

> [...]
    > nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc
    > od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie

    No i opodatkuj 0 zł.
    Weź kalkulator i policz ile wyjdzie....

  • 7. Data: 2005-06-29 21:30:16
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > raczej nie za bardzo
    > mój post masz oczko wyżej.

    W którym dowiodłeś TYLKO to, że czytanie, liczenie i logiczne myślenie nie
    idą u Ciebie za dobrze.

  • 8. Data: 2005-06-29 23:02:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jun 2005, witek wrote:

    > + Cavallino wrote:
    > + > >
    > + > > Czym oba ta warianty roznia sie z punktu widzenia podatkowego ?
> [...]

    ...serio.
    Ile uzyskał DOCHODU ?
    Oczywiście - różnica jest.
    Istotna.
    Między zerem a zwolnieniem ściśle rzecz biorąc ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-06-30 14:45:58
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <d9us76$qk6$1@news.onet.pl>, Cavallino wrote:

    > Nie - to nie mieszkanie.

    Chyba ze sprzedal jeszcze jaki samochod w miedzyczasie i US wezmie go
    za handlarza samochodami. Te 6 miesiecy to zawor bezpieczenstwa. Nigdy
    nie wiadomo kiedy bedzie potrzebny. Ale to stara regula, nie wiem czy
    jeszcze obowiazuje.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl