    From: k...@v...com.pl (Krzys)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: maż_żona i DG
    Date: 27 Jun 2002 17:50:05 +0200

    From: "ewa" <b...@k...onet.pl>

    [...]
    > I tu jest właśnie problem.
    > Małżonkowie nie mieszkają razem, mają rozdzielność majątkową ...
    > i choć nie mają jeszcze rozwodu ... de fakto nie prowadzą wspólnego
    > gospodarstwa domowego.
    >
    > Pytanie jak to rozegrać :
    > 1- ukryć fakt niepozostawania we wspólnym gospodarstwie
    > i zgłosić jako osobę współpracującą ... i czy wtedy składki
    > ZUS będą stanowiły KUP ?

    Zameldowanie/zamieszkanie w różnych miejscach nie wyklucza w końcu
    prowadzenia wspólnego gospodarstwa domowego. A składki:
    - społeczne można odliczyć od dochodu (wersja bardzo legalna) lub zaliczyć w
    kup (wersja budząca co jakiś czas dyskusje na grupie ;-))
    - FP w koszty
    - zdrowotne odliczyć od podatku

    > 2- zatrundnić na np. 1/4 etatu i zrezygnować całkowicie z KUP ?

    Dalej nie wiem po co ? Ale w końcu nie muszę wszystkiego wiedzieć ...

    > 3- może jakiś inny pomysł.
    Spółka cywilna z kimś trzecim ? Po miesiącu "trzeci" odchodzi i zostajecie
    sami jako równoprawni partnerzy (przedsiębiorcy). Ale skoro "nie mają
    _jeszcze_ rozwodu", to skąd pęd do wspólnego prowadzenia DG ?

    Pozdrawiam
    Krzysztof