  • From: "ewa" <b...@k...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: maż_żona i DG
    Date: Sat, 29 Jun 2002 16:05:42 +0200

    > Dalej nie wiem po co ? Ale w końcu nie muszę wszystkiego wiedzieć ...

    > Spółka cywilna z kimś trzecim ? Po miesiącu "trzeci" odchodzi i zostajecie
    > sami jako równoprawni partnerzy (przedsiębiorcy). Ale skoro "nie mają
    > _jeszcze_ rozwodu", to skąd pęd do wspólnego prowadzenia DG ?

    nie ma zadnego pędu do wspólnej działalności.
    ... ot wóda ...poprostu wóda, jest przyczyną tej
    sytuacji.
    - osobne zamieszkanie jest,
    - rozdzielność jest,
    ...nie ma jeszcze rozwodu. (chwilowo)

    Niemniej ktoś z kim żyło się przez ładnych parę lat
    (przez wódę) znalazł się w ... trudnej sytuacji.
    Wyleciał z pracy ... zasiłku nie ma ...alimenty płacić musi.
    Oczywiście można by ... i pewnie wiele kobiet tak właścnie
    by zrobiło ...pstryknąć palcami ---: spadaj facet.
    Niestety nie wszscy potrafią ... w ten sposób postąpić.

    Dla mnie jest to praktycznie "obcy" człowiek,
    ale jeżeli zgłoszę, że nie płaci alimentów to prawdopodobnie
    wyląduje w kiciu. A tego nie chcę choćby ze względu na dziecko.
    Z drugiej zaś strony nie mam zamiaru rezygnować z alimentów,
    gdyż miojemu synowi słusznie się należą.
    Z trzeciej zaś strony nie chcę aby był traktowany jako osoba
    współpracująca ... z ww powodów. No więc chcę go zatrudnić
    do czasu aż innej pracy nie znajdzie ... ale tu występuja problemy
    wymienione w wątku.
    Pytałam w ZUSie ... jedni mówią że to pracownik , inni że osoba
    wspólpracująca. W najbliższym czasie "CENTRALA" ma się
    wypowiedzieć ... ale do tego czasu ...? co robić nie wiem.

    Kończymy chyba temat ...raz jeszcze dziękuję za zainteresowanie.
    No chyba że ktoś z grupy miał już podobne problemy ...
    w takim razie zapraszm do dyskusji , na grupie bądź na priv.

    pzdr
    Ewa