  • 1. Data: 2009-03-02 08:24:39
    Temat: [mg] Nowy wniosek o wpis do EDG
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    http://bip.mg.gov.pl/Projektowane+akty+normatywne/Re
    gulacje+gospodarcze/

    Na samej górze.
    Coś czuję że przez kilka miesiący "testerzy" będą mieli trochę biegania :-)

    Tak swoją drogą, to co trzeba będzie wpisywać w polu 12 -
    datę z dotychczasowego wpisu do EDG, czy datę podawaną do US/ZUS ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-03-02 12:55:38
    Temat: Re: [mg] Nowy wniosek o wpis do EDG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Mar 2009, Tomek wrote:

    > http://bip.mg.gov.pl/Projektowane+akty+normatywne/Re
    gulacje+gospodarcze/

    > Na samej górze.

    ...i mój ulubiony "adres miejsca" :>

    > Coś czuję że przez kilka miesiący "testerzy" będą mieli trochę biegania :-)

    Hm....

    > Tak swoją drogą, to co trzeba będzie wpisywać w polu 12 -
    > datę z dotychczasowego wpisu do EDG, czy datę podawaną do US/ZUS ?

    IMO fakt zatytułowania "dane do wniosku *o wpis*" sugeruje, że nie
    mogą to być dane faktyczne (lecz planowane).
    Za to jest pole 19, widziałeś?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-03-02 13:31:38
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-03-2009 o 13:55:38 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > IMO fakt zatytułowania "dane do wniosku *o wpis*" sugeruje, że nie
    > mogą to być dane faktyczne (lecz planowane).
    > Za to jest pole 19, widziałeś?

    Ah, nie skojarzyłem faktów :-)

    BTW - VAT-R chyba i tak trzeba będzie zanosić samemu?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-03-02 14:34:13
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Tomek w <news:op.up52i00ql60ql1@unk>:

    > Ah, nie skojarzyłem faktów :-)
    > BTW - VAT-R chyba i tak trzeba będzie zanosić samemu?

    I jeszcze pewnie do ZUS, bo jakiemu niby formularzowi odpowiadać
    miałoby to zgłoszenie, a co z resztą papierków dla ZUS...

    O tym, że formularz ma pola do wpisania PKD2004 (ba nawet sami
    wspominają o tym, że obowiązuje do końca 2009) to szkoda pisać, znając
    sprawność organów prawotwórczych i czas od powstania projektu do jego
    wcielenia w życie.

    I kilka "kfiatków":

    "Wszystkie daty należy podawać w formacie RRRRMMDD (standard ISO
    86.01)" -- a nie można tego było od razu na formularzu... A poza tym

    /<http://pl.wikipedia.org/wiki/ISO_8601>/

    /W standardzie ISO 8601 data kalendarzowa ma format 'YYYY-MM-DD,/
    /czyli 2 dzień stycznia w roku 2005 zapisywany jest jako 2005-01-02./
    /Można również opuścić separatory, zapisując datę w sposób 20050102./
    /Format z separatorami to format rozszerzony, a bez to format/
    /podstawowy. Standard pozwala na przedstawianie dat z mniejszą/
    /precyzją: można zapisać 2005-01, co oznacza styczeń roku 2005./

    "Adresy powinny być podawane zgodnie z oznaczeniem TERYT - dostępne w
    organie ewidencyjnym oraz na stronie www.stat.gov.pl"

    /Mieszanie w głowie, skoro na formularzu sa odpowiednie pola/

    "Jeśli Wniosek dotyczy wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
    należy wypełnić wszystkie rubryki, za wyjątkiem rubryki 6 lub wpisać
    tekst: ,,nie dotyczy", a w rubryce 1 zaznaczyć opcję ,,1"."

    /Tak, czyli co wpisać w rubrykę 20? Przymusowy KRUS? ;-)/

    "Rubryka 13 - Wgląd do kodów PKD zapewni organ ewidencyjny, są one
    również dostępne na
    stronie www.stat.gov.pl/klasyfikacje . Kody PKD 2004 należy podawać
    tylko do końca 2009"

    /No właśnie/

    "Rubryka 14 dotyczy zakładu głównego/siedziby. Jeżeli przedsiębiorca
    posiada także inne
    miejsca wykonywania działalności lub oddziały, należy wypełnić
    załącznik EDG-MW.

    /Cała Polska, UE i Kajmany to jak tam wpisać w tym EDG-MW? ;>/

    "Rubryka 16 - liczba pracujących to liczba osób wykonujących pracę
    przynoszącą im zarobek w formie wynagrodzenia lub dochód, bez względu
    na miejsce i czas jej trwania. Do pracujących zalicza się: osoby
    zatrudnione na podstawie stosunku pracy, pracodawców tj. właścicieli
    jednostek prowadzących działalność gospodarczą (łącznie z
    pomagającymi członkami rodzin) oraz osoby pracujące na własny
    rachunek, osoby wykonujące pracę nakładczą."

    /Ja sie zgubiłem, czy mam liczyć siebie!!! O tym, że to będzie sie
    ciągle zmieniało nie wspomnę/

    "Rubryki 18 - jeżeli Wnioskodawca posiada rachunek bankowy związany z
    prowadzoną działalnością gospodarczą, podanie tej informacji jest
    obowiązkowe."

    /i zmiany.../

    "Rubryka 19 dotyczy jedynie składek, do których zobowiązany jest ZUS"

    /A to ZUS jest zobowiązany do jakichś składek?/

    Dalej mi sie nie chce tego bełkotu czytać :O

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2009-03-02 15:01:24
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-03-2009 o 15:34:13 TomN <s...@i...dyndns.org> napisał(a):

    > "Rubryki 18 - jeżeli Wnioskodawca posiada rachunek bankowy związany z
    > prowadzoną działalnością gospodarczą, podanie tej informacji jest
    > obowiązkowe."
    >
    > /i zmiany.../

    Cholera, to chyba oznacza że zmiana rachunków bankowych to 50zł w plecy??

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-03-02 15:09:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-02, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Cholera, to chyba oznacza że zmiana rachunków bankowych to 50zł w plecy??

    A to NIP-1 zniknie? Nie będzie można się obyć bez "jednego okienka" przy
    zmianie danych nie umieszanych w rejestrze EDG?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2009-03-02 15:16:43
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-03-2009 o 16:09:02 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-03-02, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A to NIP-1 zniknie? Nie będzie można się obyć bez "jednego okienka" przy
    > zmianie danych nie umieszanych w rejestrze EDG?

    Nie ma pojęcia, myślałem że po to to wprowadzają żeby nie było
    już formularzy w urzędach. Ale faktycznie, przecież nie ma tutaj
    informacji chocby z ZUA czy VAT-R, więc to jest jakaś kompletna pomyłka.

    To o co chodzi z tym jednym okienkiem? Przecież do tej pory też można
    było RG-1, NIP-1 i ZFA składać w UM, 5 lat czekaliśmy na debilny formularz
    "zintegrowany" który tylko mnoży wątpliwości ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek