  • 1. Data: 2009-03-01 10:11:24
    Temat: Komórka na firmę, ale prywatna ;)
    Od: " " <m...@g...pl>

    Witam!
    Faktura na firmę, a towar dla mnie.
    Nie do odsprzedania, ale kupiony na firmę,
    by było taniej.
    Czy mogę taką fakturę schować głęboko do szuflady ?
    Czy musi się ona znaleźć w rejestrze ?
    Pytam, gdyż chcę wziąć tel. na firmę,
    nie rejestrować faktur, a tel. dać znajomemu
    -zaufanemu ;)

    Z góry dzięki za info.

  • 2. Data: 2009-03-01 10:18:47
    Temat: Re: Komórka na firmę, ale prywatna ;)
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy mogę taką fakturę schować głęboko do szuflady ?

    Po co chcesz ją chować? Wywal do śmieci i tyle.

    marekz

    __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database
    3897 (20090228) __________

    http://www.eset.com

  • 3. Data: 2009-03-01 10:37:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Po co chcesz ją chować? Wywal do śmieci i tyle.

    Dla gwarancji?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-03-01 10:50:15
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Dla gwarancji?

    Jak nie ma odrębnej karty gwarancyjnej, albo jeśli fv jest niezbędna aby z
    gwarancji skorzystać, to racja.

  • 5. Data: 2009-03-01 12:08:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

> [...]
    > Czy musi się ona znaleźć w rejestrze ?
    > Pytam, gdyż chcę wziąć tel. na firmę,
    > nie rejestrować faktur, a tel. dać znajomemu

    odliczenie to twoje prawo a nie obowiazek czyli jak kuujesz cos i bierzesz
    fakture na firme to zawsze takiej faktury mozesz nie uwzgledniac w
    rejestrze (no chyba ze dalej to sprzedajesz)

    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem
    można jeść w miejscu publicznym ;-)"
    DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]"

  • 6. Data: 2009-03-02 08:18:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Mar 2009, Budzik wrote:

> [...]
    > fakture na firme to zawsze takiej faktury mozesz nie uwzgledniac w
    > rejestrze (no chyba ze dalej to sprzedajesz)

    ...lub darujesz, co jak rozumiem ma miejsce.
    Z przewrotną argumentacją: "obowiązku do odliczania VAT nie ma,
    ale obowiązek opodatkowania jest" :]

    Prawdę mówiąc jasnej metody na uniknięcie obowiązku zaksięgowania czegoś
    nabytego "jako towar handlowy" (albo jak kto woli - jasnego kryterium
    *kiedy* mamy "towar handlowy") nie zapisali.
    W przypadku VAT dochodzi równie przewrotny zapis: "jeżeli podatnikowi
    przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego" (art.7.2.2),
    a na upartego *przysługiwało* - jest wola zakupu na DG w postaci
    zadeklarowanej nazwy kupującego, jest prawidłowa faktura... też stanowi
    "nóż w plecy".

    I jak podejrzewam problemem może być pytanie o kasę fiskalną - bo
    przecież inaczej by po prostu odsprzedał ten telefon na f-rę i spokój.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-03-02 10:14:53
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    No właśnie, jak się pozbyć starej firmowej komórki?
    Co dwa lata wymieniam tel. na nowszy model i stare gdzieś sobie leżą, jeden
    nawet zgubiłem.
    Jak to rozliczyć, prawidłowo zdjąć z ewidencji?

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 8. Data: 2009-03-02 10:31:19
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > I jak podejrzewam problemem może być pytanie o kasę fiskalną - bo
    > przecież inaczej by po prostu odsprzedał ten telefon na f-rę i spokój.

    Może jeszcze próbować przekazać nieodpłatnie *w związku* z prowadzoną DG.

    Wyroki korzystne dla podatników były.
    Click -->
    http://www.monitorpodatkowy.pl/index.php?mod=m_aktua
    lnosci&cid=24&id=423

    Piotrek

  • 9. Data: 2009-03-04 00:24:26
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    MariuszM pisze:
    > No właśnie, jak się pozbyć starej firmowej komórki?
    > Co dwa lata wymieniam tel. na nowszy model i stare gdzieś sobie leżą,
    > jeden nawet zgubiłem.
    > Jak to rozliczyć, prawidłowo zdjąć z ewidencji?

    utylizacja, a wlasciwie to dokument potwierdzajacy wykonanie tejze czynnosci

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 10. Data: 2009-03-04 17:52:53
    Od: Harnaś <_...@w...pl_USUN_TO_>

    On Wed, 04 Mar 2009 01:24:26 +0100, SlawcioD <s...@p...onet.pl>
    wrote:

    >utylizacja, a wlasciwie to dokument potwierdzajacy wykonanie tejze czynnosci

    A skąd taki dokument wziąć?
    Właściwie, czy to konieczne? Komórkę można przecież zgubić, utopić w
    rzece przechodząc przez most, itp.

    --
    Harnaś