  • 1. Data: 2009-03-01 21:26:20
    Temat: SD-Z1 - wątpliwości
    Od: "guru" <s...@s...spam>

    Witam,
    zabieram się za wypełnienie formularza SD-Z1 mojej mamie i mam kilka pytań,
    ale najpierw opiszę sytuację:

    Spadkobierca (małżonka spadkodawcy) dziedziczy cały majątek na który sklada
    się: nieruchomość (działka + budynek mieszkalny), środki płatnicze oraz
    udział w samochodzie osobowym (50/100). Wszystkie wymienione składniki
    majątku zostały nabyte w trakcie trwania związku małżeńskiego, zatem
    stanowią małżeńską wspólność majątkową, ale:
    - w księdze wieczystej widnieje jedynie nazwisko spadkodawcy jako
    właściciela całości,
    - w dowodzie rejestracyjnym jako właściciel wskazany jest spadkodawca oraz
    ja jako współwłaściciel,
    - środki płatnicze zdeponowane były na osobistych kontach spadkowdawcy.

    I teraz pytania:

    1. Jaką część poszczególnych składników majątku należy wpisać w SD-Z1?
    2. Wartość składników majątku wpisywać wg stanu na dzień śmierci spadkodawcy
    czy uprawomocnienia się orzeczenia sądu?
    3. Jakie załączniki należy dołączyć do zeznania? (odpis z KW, ksero dowodu
    rejestracyjnego, jakieś za świadczenie z banku?)?

    Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedzi
    Pozdrawiam
    guru