  • 1. Data: 2008-03-11 22:54:56
    Temat: mieszkanie otrzymane od ojca w darowiznie i podatek
    Od: "darekg" <d...@o...pl>

    witam,
    ojciec chce darować mi nieodpłatnie swoje mieszkanie w formie aktu
    notarialnego,
    abym został wpisany do hipoteki, ale mam pytanie czy nie bedę musiał
    zapłacić podatku ? o czym powinienem pamietć ? gdzieś to zgłosić ?

  • 2. Data: 2008-03-11 23:16:07
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "darekg" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > witam,
    > ojciec chce darować mi nieodpłatnie

    Darować=nieodpłatnie.
    Przynajmniej zazwyczaj. ;-)

    >swoje mieszkanie w formie aktu notarialnego,
    > abym został wpisany do hipoteki,

    Nie do hipoteki, ale do księgi wieczystej.

    > ale mam pytanie czy nie bedę musiał
    > zapłacić podatku ?

    Nie.

    >o czym powinienem pamietć ?

    O wdzięczności dla ojca.

    >gdzieś to zgłosić ?

    Zrobi to notariusz.

  • 3. Data: 2008-03-11 23:44:53
    Od: "darekg" <d...@o...pl>

    > Zrobi to notariusz.

    dziękuję za odpowiedzi, ale czy nie muszę zgłosić darowizny później do
    urzędu skarbowego na jakimś formularzu w ciagu miesiąca

  • 4. Data: 2008-03-12 01:25:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    darekg wrote:

    > dziękuję za odpowiedzi, ale czy nie muszę zgłosić darowizny później do
    > urzędu skarbowego na jakimś formularzu w ciagu miesiąca

    Nie musisz, bo darowizn notarialnych nie trzeba zgłaszać.

  • 5. Data: 2008-03-12 09:09:24
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > dziękuję za odpowiedzi, ale czy nie muszę zgłosić darowizny później do
    > urzędu skarbowego na jakimś formularzu w ciagu miesiąca

    A przeczytałeś zdanie powyżej?

  • 6. Data: 2008-03-12 14:43:51
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Podrzucisz link?
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-03-12 15:55:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    666 wrote:
    > Podrzucisz link?
    > JaC
    >

    > -----

    2) gdy nabycie następuje na podstawie umowy zawartej w formie aktu
    notarialnego.
    4. Obowiązek zgłoszenia nie obejmuje przypadków, gdy:
    punkt 4
    par 4A
    ustawa o podatku od spadkow i darowizn

  • 8. Data: 2008-03-13 08:25:52
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości

    > Podrzucisz link?

    Trzeba zgłaszać, jednakże robi to notariusz. Na nim spoczywa obowiązek
    powiadomienia US, jak też czasami innych instytucji typu GIIF.