    From: "pawel" <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: mieszkanie, podatek od nieruchmosci
    Date: Mon, 4 Jul 2005 13:41:16 +0200

    --

    Podatek od nieruchomości na rok podatkowy od osób fizycznych ustala, w
    drodze decyzji, wójt (burmistrz, prezydent) właściwy ze względu na miejsce

    Osoby fizyczne są obowiązane złożyć właściwemu organowi gminy wykaz
    nieruchomości, sporządzony na formularzu według ustalonego wzoru, w terminie
    14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie obowiązku
    w podatku od nieruchomości oraz informować ten organ o zaistnieniu zmian
    dotyczących sposobu wykorzystywania budynku albo gruntów lub ich części,
    mających wpływ na wysokość opodatkowania w danym roku . Podatek w takim
    przypadku ulega obniżeniu lub podwyższeniu, poczynając od pierwszego dnia
    miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła ta zmiana. Termin do
    zawiadomienia to 14 dni od daty wystąpienia zmian.

    Ile ?

    §1

    1.Ustala się następujące roczne stawki podatku od nieruchomości w tym:

    1) od powierzchni gruntów

    a) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na
    sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków - 0,63 zł od m2

    b) pod jeziorami, zajętych na zbiorniki retencyjne lub elektrowni
    wodnych - 3,52 zł od 1 ha powierzchni gruntów

    c) pozostałych w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej
    działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego -
    0,28 zł od m2

    2) budynków mieszkalnych lub ich części - 0,54 zł od 1m2 powierzchni
    użytkowej

    3) od budynków lub ich części związanych z prowadzeniem działalności
    gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na
    prowadzenie działalności gospodarczej - 17,49 zł od 1m2 powierzchni
    użytkowej

    4) od budynków lub ich części zajętych na prowadzenie działalności
    gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym - 8,37 zł
    od 1 m2 powierzchni użytkowej

    5) od budynków lub ich części zajętych na prowadzenie działalności
    gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych - 3,61 zł od 1 m2
    powierzchni użytkowej

    6) od pozostałych budynków lub ich części, w tym zajętych na
    prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez
    organizacje pożytku publicznego - 6,01 od 1 m2 powierzchni użytkowej

    7) od budowli:

    a) rurociągów i przewodów sieci rozdzielczej oraz od budowli
    związanych z uzdatnianiem, magazynowaniem i dostawą wody oraz służących do
    odprowadzania i oczyszczania ścieków - 0,02% ich wartości określonej na
    podstawie art. 4 ust 1 pkt 3 i ust 3-7 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o
    podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity z 2002 r. Dz.U. Nr 9 poz. 84
    z późniejszymi zmianami)

    b) pozostałych - 2% ich wartości określonej na podstawie art. 4 ust 1
    pkt 3 i ust 3-7 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach
    lokalnych (tekst jednolity z 2002 r. Dz.U. Nr 9 poz. 84 z późniejszymi
    zmianami)

    §2

    Traci moc uchwała Nr 111/XIV/03 Rady Miejskiej w Nowej Rudzie z dnia 10
    grudnia 2003 r. w sprawie stawek podatku od nieruchomości.

    §3

    Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Nowa Ruda.

    §4

    Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku
    Urzędowym Województwa Dolnośląskiego z mocą od 01 stycznia 2005 r.