    From: "peem" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: mieszkanie-prośba o poradę.
    Date: 17 Nov 2006 10:00:04 -0800

    > 1) Przepisać mieszkanie na mnie w tym roku (zapłacic jakies tam podatki) ale
    > przy ewentualnej sprzedaży za jakiś czas (>5lat) nie płacić żadnego podatku

    > 2) przepisac mieszkanie na mnie w przyszłym (darowizna - 0 podatku) ale
    > płacic potem podatki 19% przy sprzedaży
    > Generalnie chyba podstawą jest ile wynosi teraz podatek od takiej darowizny

    w 2007 roku przepisy będą korzystniejsze (jeżeli w końcu uchwalą
    ustawę o podatku od spadków i darowizn) nie będzie podatku od
    darowizn (darowizna mniejsza niż 1 mln. zł) zaś jeżeli chodzi o
    sprzedaż to 5 letni okres ma zostać zachowany ale dodatkowo jeżeli
    będziesz zameldowany 1 rok w mieszkaniu podatku od sprzedaży też nie
    będzie