  • 1. Data: 2006-11-17 12:04:37
    Temat: mieszkanie-prośba o poradę.
    Od: "Chlorek" <s...@g...pl>

    Witam

    Sytuacja:
    Mam mieszkanie (wartość 65 tys), którego właścicielem de facto są moi
    rodzice (ja mam swoje drugie).
    i teraz co lepiej:
    1) Przepisać mieszkanie na mnie w tym roku (zapłacic jakies tam podatki) ale
    przy ewentualnej sprzedaży za jakiś czas (>5lat) nie płacić żadnego podatku
    czy:
    2) przepisac mieszkanie na mnie w przyszłym (darowizna - 0 podatku) ale
    płacic potem podatki 19% przy sprzedaży
    Generalnie chyba podstawą jest ile wynosi teraz podatek od takiej darowizny
    .

  • 2. Data: 2006-11-17 12:33:52
    Temat: Re: mieszkanie-pro?ba o porad?.
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-11-2006 o 13:04:37 Chlorek <s...@g...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Sytuacja:
    > Mam mieszkanie (warto?ae 65 tys)

    To są jeszcze takie?

  • 3. Data: 2006-11-17 12:59:08
    Temat: Re: mieszkanie-prośba o poradę.
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Chlorek" <s...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > płacic potem podatki 19% przy sprzedaży
    > Generalnie chyba podstawą jest ile wynosi teraz podatek od takiej

    A ja raczej sądzę, że będzie tak, że teraz zapłacisz podatek od darowizny a
    przy sprzedaży będą cię obowiązywały nowe przepisy i zapłacisz 19% do
    sprzedaży.

  • 4. Data: 2006-11-17 15:00:45
    Od: "Chlorek" <s...@g...pl>

    > A ja raczej sądzę, że będzie tak, że teraz zapłacisz podatek od darowizny
    > przy sprzedaży będą cię obowiązywały nowe przepisy i zapłacisz 19% do
    > sprzedaży.
    wydawało mi sie że nowy podatek 19% od sprzedaży wchodzi dopiero od 2007 ?
    mylę się ?

  • 5. Data: 2006-11-17 18:00:04
    Od: "peem" <p...@o...pl>

> [...]

    > płacic potem podatki 19% przy sprzedaży
    > Generalnie chyba podstawą jest ile wynosi teraz podatek od takiej darowizny

    w 2007 roku przepisy będą korzystniejsze (jeżeli w końcu uchwalą
    ustawę o podatku od spadków i darowizn) nie będzie podatku od
    darowizn (darowizna mniejsza niż 1 mln. zł) zaś jeżeli chodzi o
    sprzedaż to 5 letni okres ma zostać zachowany ale dodatkowo jeżeli
    będziesz zameldowany 1 rok w mieszkaniu podatku od sprzedaży też nie
    będzie

  • 6. Data: 2006-11-17 22:12:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Nov 2006, t wrote:

    > To są jeszcze takie?

    Wiesz, nie każdy mieszka w centrum Warszawy :>
    Nie widziałeś lokali na peryferiach mniejszych miast.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-11-17 23:00:48
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-11-2006 o 23:12:15 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Wiesz, nie każdy mieszka w centrum Warszawy :>
    > Nie widziałeś lokali na peryferiach mniejszych miast.

    Pytanie nie było ironiczne, sam chcę coś kupić a 250k to we Wrocławiu
    nic niezwykłego za 50m2

  • 8. Data: 2006-11-18 18:46:23
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    peem napisał(a) w wiadomości:
    <1...@f...googlegroups.c
    om>...

> [...]
    > ale dodatkowo jeżeli
    >będziesz zameldowany 1 rok w mieszkaniu podatku od sprzedaży też nie

    Po co ten idiotyczny wymóg "zameldowania"? Nie wystarczy być
    właścicielem?
    Nie mogli prosto? Najniższa stawka PIT (teraz 19%) od zysku (byłoby
    dobrze uwzględnić inflację, to zwykle zakup na wiele lat, bo inaczej
    będzie się płaciło podatek od inflacji) i koniec. Sprzedać można za tydzień albo za
    50
    lat. Nie widzę powodu różnicowania.

    Nie kumam: zwolnienie za min 5 lat posiadania _i_ czy _lub_ 1 rok zameldowania?
    Meldunek stałe czy wystarczy tymczasowo?
    Może ktoś mnie może oświeci która jest wersją ostateczną tego
    projektu?

    Arek

  • 9. Data: 2006-11-20 22:08:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Nov 2006, Arek wrote:

    > Po co ten idiotyczny wymóg "zameldowania"? Nie wystarczy być
    > właścicielem?

    Nie czytałem, a aktualne (jeszcze) przepisy mówią o "zamieszkiwaniu".
    Najwyraźniej idzie jednak o ograniczenie handlu bez prowadzenia
    handlu :) - normalne biuro obrotu nieruchomościami podlega
    różnym rygorom.

    > Nie mogli prosto? Najniższa stawka PIT (teraz 19%) od zysku (byłoby
    > dobrze uwzględnić inflację, to zwykle zakup na wiele lat, bo inaczej
    > będzie się płaciło podatek od inflacji)

    Tia... ale państwo woli zyskać na inflacji, jak zawsze.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-11-21 21:25:58
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Gotfryd Smolik news napisał(a) w wiadomości: ...
    On Sat, 18 Nov 2006, Arek wrote:

    > Nie czytałem, a aktualne (jeszcze) przepisy mówią o "zamieszkiwaniu".

    Posiadaniu przez 5 pełnych lat kalendarzowych. Zamieszkanie dotyczy
    chyba mieszkania ze spadku albo darowizny. Chyba...

    > Najwyraźniej idzie jednak o ograniczenie handlu bez prowadzenia
    >handlu :) - normalne biuro obrotu nieruchomościami podlega
    >różnym rygorom.

    Bo handlują nie swoimi nieruchomościami?

    Jeżeli istotnie ma być tak:
    http://www.gazetaprawna.pl/numery/1840/8big.gif
    to będzie zwolnienie za 5 lat (pełnych...) posiadania lub za rok
    _zameldowania_ na stałe. Zdaje się, że na stałe zameldować się
    można tylko w jednym miejscu wiec handelek co 12 mies. lub co 5 lat.

    Czyżby więc filozofia fiskusa/rządu była taka:
    1. nie chcemy pobierać podatku od sprzedaży (lub zysku od...)
    nieruchomości ale lobby biur obrotu będzie się piekliło to wprowadźmy
    dla ich dobra podatek "karny".
    albo:
    2. dalej tkwimy w komunie więc należy pobierać taki podatek bo
    sprzedający to pewnie "bogacze" i trzeba im część zabrać, a w ogóle
    to państwo nie lubi jak ludzie się za często przenoszą więc
    wprowadźmy "premię za zasiedzenie" czyli zwolnienie po pewnym czasie...

    Obie wersje są moim zdaniem idiotyczne. 1. to uleganie korporacjom.
    2. to absurd bo powinno być odwrotnie: nie utrudniać obrotu
    nieruchomociami a w przypadku domów i mieszkań możliwości częstej i
    swobodnej migracji ludzi wewnątrz kraju (np. tam gdzie więcej pracy)

    Sprawę załatwiłaby jedna stawka od _zysku_ ze sprzedaży nieruchomości
    bez ulg i zwolnień. No, może wyjątek: o ile kiedyć wreszcie zniesione
    zostaną podatki od spadków to zwolnienie aby nie płacić odroczonego
    "podatku spadkowego" w przypadku sprzedaży. W wersji bardziej
    skomplikowanej podatek tylko od różnicy w wartości z chwili sprzedaży
    a chwili przyjęcia spadku.
    O ew. uwzględnieniu inflacji pisałem wcześniej.

    Arek