  • 1. Data: 2012-04-02 19:54:41
    Temat: mieszkanie w PL
    Od: m <m...@p...fm>

    Witam,
    Od kilku lat mieszkam i pracuje w US, gdzie rozliczam podatki. Chcialbym
    kupic mieszkanie w PL (planuje powrot do PL). Jaki podatek bede musial
    zaplacic w PL. Czy musze udokumentowac dochody?

    Pozdrawiam
    M.

  • 2. Data: 2012-04-02 20:38:54
    Temat: Re: mieszkanie w PL
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:
    > Witam,
    > Od kilku lat mieszkam i pracuje w US, gdzie rozliczam podatki. Chcialbym
    > kupic mieszkanie w PL (planuje powrot do PL). Jaki podatek bede musial
    > zaplacic w PL.

    Podatku "od kupna" nie ma.
    Chyba, że pytasz jakie koszty poniesiesz.
    To co skubnie notariusz. Stawki znajdziesz w internecie. Zależą od
    wartości transakcji.

    Czy musze udokumentowac dochody?

    Zeby kupic, nie.
    Natomiast to, że urząd skarbowy za jakies 4 lata zapyta sie skad miales
    kase to masz pewne jak w banku.

    Co do szczegółów technicznych jak "przetransferować" kasę do Polski to
    ci nie powiem.

    Szukaj dobrego doradcy podatkowego. Niech ci to wyłoży.

  • 3. Data: 2012-04-02 20:42:55
    Od: m <m...@p...fm>

    On 04/02/2012 02:38 PM, witek wrote:

> [...]
    > ci nie powiem.
    >
    > Szukaj dobrego doradcy podatkowego. Niech ci to wyłoży.
    Dzieki wielkie za odpowiedz. Z tego co wiem to nie ma podwojnego
    opodatkowania miedzy USA is PL. Dochody jak najbardziej moge
    udokumentowac (wszystko jest na zeznaniach podatkowych).

    Pozdrawiam
    M.

  • 4. Data: 2012-04-02 21:13:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:

    > Dzieki wielkie za odpowiedz. Z tego co wiem to nie ma podwojnego
    > opodatkowania miedzy USA is PL.

    To nie na tym polega unikanie podwójnego opodatkowania.

    > Dochody jak najbardziej moge
    > udokumentowac (wszystko jest na zeznaniach podatkowych).

    Tylko pytanie jak musisz to udokumentowac formalnie zanim sie zwieziesz
    z powrotem.

    acha. najgorszym zrodlem informacji jest sam urzad skarbowy, zeby nie
    przyszlo ci do glowy dopytywac sie wlasnie tam.

  • 5. Data: 2012-04-02 21:14:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wojciech Bancer wrote:
    > On 2012-04-02, witek<w...@g...pl.invalid> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A PCC? :)

    no poniekat. Tylko, że nie dytyczy deweloperki. tam za to bedzie vat. :)

  • 6. Data: 2012-04-02 21:24:45
    Od: m <m...@p...fm>

    On 04/02/2012 03:13 PM, witek wrote:

> [...]
    >
    > acha. najgorszym zrodlem informacji jest sam urzad skarbowy, zeby nie
    > przyszlo ci do glowy dopytywac sie wlasnie tam.

    No mieszkanie wolalbym kupic przed powrotem np w niedlugim czasie a
    powrot za 2 lata

    M.

  • 7. Data: 2012-04-02 21:58:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:
    > No mieszkanie wolalbym kupic przed powrotem np w niedlugim czasie a
    > powrot za 2 lata

    to jest zupełnie inna bajka, bo nikogo nie interesuje co planujesz za
    dwa lata, tylko co jest teraz.

    Na dzien dzisiejszy jestes nierezydentem i tak bedzie traktowane twoje
    kupno.
    Z reacji tego, ze masz obywtelstwo nikt wiekszych problemow robil nie
    bedzie. Tylko dowiedz sie czy transfer kasy nie wymaga jakiegos tam
    zgloszenia.

    Chesz kupic nowy czy stare?

  • 8. Data: 2012-04-02 22:11:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-02, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > Podatku "od kupna" nie ma.

    A PCC? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2012-04-03 08:17:21
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.04.2012 20:38, witek pisze:
    > Podatku "od kupna" nie ma.

    No ale jest od transakcji czy jakoś tak. Od czynności cywilno-prawnej
    czy jakoś tak się nazywa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2012-04-03 11:23:43
    Od: fct159 <f...@i...pl>

    Moim zdaniem zwroc uwage na dwie kwestie:

    1) Pierwsza czy nie miales roku, w ktorym miales dochody rownoczesnie z
    PL i USA. Jesli tak to istnieje duze ryzyko, ze nieprawidlowo
    rozliczyles sie z polskim PL. Wiekszosc osob w PL rozlicza sie tylko z
    dochodow w PL, a w USA tylko z dochodow z USA. Tymczasem nie jest to
    takie proste.

    2) Jesli kupisz mieszkanie, a wrocisz do kraju np. za dwa lata
    ryzykujesz, ze polski US bedzie Cie probowal traktowac jako rezydenta. W
    zasadzie nie powinni (jesli mieszkasz tam od lat, pracujesz, spedzasz
    wiecej niz 183 dni w roku itd. itd.), ale polskie US lubia traktowac to,
    gdzie masz mieszkanie jako wyznacznik rezydent/nie rezydent.

    Najlepiej znajdz w sieci umowe o unikaniu podwojnego opodatkowania PL i
    USA i poczytaj.