  • 1. Data: 2012-03-31 20:00:59
    Temat: e-Deklaracje - ktory rok?
    Od: "Raf" <m...@W...gazeta.pl>

    Krotkie pytanie:
    Wypelniajac PIT za 2011 rok w programie e-Deklaracje, przy wybieraniu
    formularzy korzystamz zakladki 2011 (od rozliczanego roku podatkowego) czy
    2012 (rok w ktorym wypelniam zeznanie)?

    Bo teoretycznie moze byc i jedna i druga

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2012-03-31 23:04:45
    Temat: Re: e-Deklaracje - ktory rok?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-31, Raf <m...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > Wypelniajac PIT za 2011 rok w programie e-Deklaracje, przy wybieraniu
    > formularzy korzystamz zakladki 2011 (od rozliczanego roku podatkowego) czy

    2012.

    > Bo teoretycznie moze byc i jedna i druga

    Te z 2011 są za rok 2010. Jak otworzysz, to rok będziesz miał od razu wypełniony.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2012-04-02 08:59:33
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    > 2012.

    > Te z 2011 są za rok 2010. Jak otworzysz, to rok będziesz miał od razu
    > wypełniony.

    Jesteś pewien? U mnie formularze 2012 są nieaktywne. Oczywiście ściagnęłąm
    aktualizacje. Wypełniałam 2011 i rok podstawił mi się prawidłowo z automatu.
    Formularze są chyba przypisane do roku, który jest rozliczany, a nie do
    tego, kiedy to robię. Przecież np. za rok o tej porze mogę złożyć korektę
    zeznania za 2011 rok.
    Poza tym - wybierając ten formularz - widzę, że podstawił mi się prawidłowy.
    PIT-36 ma drobne różnice w porównaniu z ubiegłorocznym.

    --------------------
    marzatela
    http://www.szultaset.pl

  • 4. Data: 2012-04-02 11:32:16
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-02, Marzena <m...@g...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Poza tym - wybierając ten formularz - widzę, że podstawił mi się prawidłowy.
    > PIT-36 ma drobne różnice w porównaniu z ubiegłorocznym.

    Ja w tym roku wypełniłem i wysłałem na początku marca.
    Wypełniałem te z katalogu 2012, bo tylko w tym mi wypełnił prawidłową datę.
    A z faktu że przeszedłem czynności sprawdzające (US zdążył mnie już
    wezwać i przepytać z tego PITa, ale z innego powodu) wnioskuję że złożyłem
    prawidłowy dokument. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2012-04-02 12:16:46
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

> [...]
    > A z faktu że przeszedłem czynności sprawdzające (US zdążył mnie już
    > wezwać i przepytać z tego PITa, ale z innego powodu) wnioskuję że złożyłem

    Nie twierdzę, ze nie masz racji, ale jestem zdziwiona. Ja zeznanie wysłałam
    wczoraj (UPO dostałam od razu).
    Aplikację aktualizowałam gdzieś w połowie marca. Katalog 2012 jest u mnie
    nieaktywny, nei ma tam żadnych formularzy.
    Porównywalam też PIT-36 obecny i ten z ubiegłego roku. Są drobne różnice,
    ale podstawił mi się właściwy.
    W samej aplikacji, na pierwszym ekranie w prawym dolnym rogu mam 4. 0.6. -
    wygląda to na wersję aplikacji.

    marzatela
    -------------
    http://www.szultaset.pl

  • 6. Data: 2012-04-02 12:36:57
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marzena" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ale podstawił mi się właściwy.
    > W samej aplikacji, na pierwszym ekranie w prawym dolnym rogu mam 4. 0.6. -
    (...)

    Zadzwoniłam do KIP - masz rację. Rozliczając teraz ubiegły rok - powinno się
    wybierać formularze z katalogu 2012 .
    Wybierając z innego katalogu - od razu na początku formularza podstawia się
    rok, któego dotyczy rozliczenie. Nie ma tam możliwości ręcznej korekty.
    Najnowsza wersja aplikacji to 4.0.6.
    U mnie e-Deklaracje zachowują się nietypowo - najprawdopodobniej przyczyną
    jest to, że aktualizowałam aplikację wcześniej, otworzyłam formularz i
    zapisałam kopie robczą, a po jakimś czasie - jeszcze doszła kolejna wersja
    aplikacji.
    Niemniej jednak formularz wyszedł mi dobry, aktualny i nic nie muszę
    zmieniać.
    Pozdrawiam

    --------------
    marzatela
    http://www.szultaset.pl

  • 7. Data: 2012-04-02 13:42:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-02, Marzena <m...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Nie twierdzę, ze nie masz racji, ale jestem zdziwiona. Ja zeznanie wysłałam
    > wczoraj (UPO dostałam od razu).

    http://www.e-deklaracje.gov.pl/index.php?page=instru
    kcje
    Zgodnie z instrukcją, strona 11:

    "Opcja Katalog formularzy pozwala użytkownikowi na wybór z listy dostępnych
    formularzy elektronicznych (aktualnych na rok 2012 oraz archiwalnych,
    celem złożenia korekty), jego wypełnienie, a następnie przesłanie go
    drogą elektroniczną bez konieczności stosowania bezpiecznego podpisu
    elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu."

    U mnie to jest zbieżne z tym co mam.

> [...]
    > nieaktywny, nei ma tam żadnych formularzy.
    > Porównywalam też PIT-36 obecny i ten z ubiegłego roku. Są drobne różnice,

    Zasadniczo właściwe w bieżącym roku to te gdzie można wpisać PESEL. :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2012-04-02 13:55:48
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    > On 2012-04-02, Marzena <m...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >

    > Zasadniczo właściwe w bieżącym roku to te gdzie można wpisać PESEL. :-)

    (...)

    Masz rację - to dość widoczna różnica. Ja dzwoniac do KIP - upewniłam się
    jaki numer formularza jest aktualny. W przypadku PIT-36 - to 17.
    U mnie katalog 2012 jest neiaktywny i stąd wyszło całe zamieszanie.

    Inna sparwa, że podobno wiele telefonów do KIP dotcyzy tego, że ludzie
    rozliczając rok 2011, wchodzą w katalog 2011, a w formularzu pkazuje sie
    rozliczenie 2010 i nie można tego zmienić ręcznie :)

    Reasumując - wybieramy katalog 2012. Miałeś rację od samego początku.
    Przepraszam za wywolane przeze mnie zamieszanie, ale to u mnie tak dziwnie
    wyszło.

    marzatela
    --------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 9. Data: 2012-04-12 16:41:33
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Marzena" wrote in message news:jlc43l$e3f$1@inews.gazeta.pl...

    /.../
    > Reasumując - wybieramy katalog 2012. Miałeś rację od samego początku.
    > Przepraszam za wywolane przeze mnie zamieszanie, ale to u mnie tak dziwnie
    > wyszło.

    Nie ma za co przepraszać, po to jest grupa ;)

    NB u mnie jest podobnie - tyle że bez względu czy wybrałem 2011 czy 2012,
    podstawiał się prawidłowy formularz. Poza tym IMHO nie ma najmniejszego
    znaczenia, na jakim formularzu złożysz zeznanie - może nawet być na takim z
    2003 roku - byleby obliczenia były poprawne. (Parę lat temu złożyłem
    zeznanie papierowe na formularzu sprzed dwóch lat - i słowem nie pisnęli,
    mimo że byłem wezwany do US).

    pzdr.
    k.