    From: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: moc prawna zdania........
    Date: Mon, 7 Oct 2002 20:20:00 +0200

    napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0210071044400.20232-100000@irys.s
    tanpol.com.pl...

> [...]
    > do kupującego że niesłusznie zaliczył wydatek w koszt.
    > Za: artykuł:..... , paragraf:.....
    > Przeciw: artykuł:..... , paragraf:.....
    > Prawidłowa odpowiedź: nie widzę....
    > :)

    > Bardzo cię przepraszam, ale to NIE JEST pytanie ogólne - tylko
    > szczegółowe. IMO oczywiście :)
    > [...]
    >
    > Pięknie. Jakich danych dodatkowych mamy dostarczyć (wymyślimy, nie ma
    > strachu) żebyś uznał pytanie za "wystarczająco szczegółowe" żeby
    > uznać że na nie przysługuje konkretna odpowiedź ?

    Umowa kupna-sprzedaż - jest

    > - nie zawarta w innej formie pisemnej

    nie musi być. Forma pisemna zawarowana jest dla niektórych tylko umów.
    Natomiast dla celów dowodowych - powinna być.

    > - zawarta w trybie oferty publicznej ("przyłazi klient do hurtowni,
    > bierze wydrukowany cennik...")

    i kupuje.

    > - udokumentowana fakturą, która jak wiemy może również zawierać
    > "na sobie" całe mnóstwo innych dokumentów, chociaż nie dowolnych
    > (IMHO nie da się stworzyć takiego dokumentu który jest jednocześnie
    > fakturą VAT i wekslem ;), ale to dygresja)
    > - na fakturze jest cytowany dopisek.

    Hola, hola - proszę nie mieszać i nie mylić faktury i weksla.

    > Czy podpisanie *takiej* faktury jest dowodem zawarcia umowy
    > czy zawarcia umowy wstępnej ?
    > Wystawienie faktury rodzi obowiązek podatkowy, nie ma pytań.
    > Czy od faktury jak wyżej można "po prostu" odliczyć VAT
    > i zaliczyć ją w KUP, czy Skarbowi nalezy się "pożyczka" (z tytułu
    > zawarcia głupiej umowy) ?

    Dopisek na fakturze (takiej treści) - można między bajki włożyć. Przez umowę
    kupna-sprzedaży rozumie się przeniesienie własności rzeczy. Natomiast termin
    zapłaty wcale nie musi być tez sam co data zawarcia umowy. (pomijam tu
    szczególne przypadki). Faktura (w tym przypadku) potwierdza wyłącznie fakt
    zakupu. I teraz: Ustawa OPVAT nie przewiduje czegoś takiego jak dopisywanie
    tego typu formuł. Wniosek stąd prosty - odliczamy pod warunkiem spełnienia
    określonych wymagań. Różnych - dla różnych transakcji)
    Jaka Umowa wstępna?! Co to takiego? KC wymienia Umowę przedwstępną zawieraną
    w szczególnych przypadkach.
    Wystawienie faktury - a tym samym wykazanie VAT należnego rodzi określone
    skutki po stronie sprzedawcy, a po stronie nabywcy - również - ale - różne
    dla obu stron.

    To jest temat rzeka. Celowo nie podaję poszczegółnych art. czy § ponieważ na
    ten temat można napisać książkę! Różne są do spełnienia warunki dla różnych
    transakcji.

    > No to - zacząłem :) (mam nadzieję)
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Z wzajemnością :-)