    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: moment potrącenia kosztów
    Date: Fri, 21 Oct 2005 10:25:13 +0200

    On Tue, 18 Oct 2005, Kalina wrote:

    > w remanencie wartości usług, choć przy memoriale ja bym to raczej zalecała.

    Jak miałem taki przypadek to zrobiłem inaczej: po prostu koszt ująłem
    w "roku którego dotyczy przychód". Remanent usługi też mi jakoś nie
    podchodzi :], co się ujmuje w remanencie zapisano w rozporządzeniu.
    IMHO w razie:
    - uznania że KUP zalicza się na podstawie uznania że "dotyczy roku"
    - kiedy wyjdzie że załozenie co do KUP było nieprawidłowe bo przychód
    pojawił się jednak dopiero w kolejnym roku
    ...być może trzeba by rozważać korektę KUP.
    Zeznaję ze to czysta dywagacja.

    > No a odpowiedni art. UPDOF w memoriale koszty mają się odnosić do danego
    > roku podatkowego,

    Zakładając memoriał i próbując opisać co to znaczy "odnoszą się"
    (dokładniej w ustawie jest: "dotyczą") mamy opis ustawodawcy
    użyty w tymże zapisie: "dotyczące przychodów roku podatkowego".
    Skoro był wyrok NSA nt. kosztów ogólnych - to wiemy że dzielić
    takich KUP "między lata" nie trzeba (i całe szczęście).
    Ale z kosztami przypisanymi do konkretnego przychodu to rzeczywiście...

    > nie mówi zaś nic o miesiącu itd....

    No tu jest ból :(
    Nawet jakby przyjąć że zasadę stosuje się "odpowiednio" to będzie
    pytaniem czy odpowiednio do roku (i wpisywać na bieżąco) czy
    odpowiednio do okresu uzyskania (miesiąca).
    Zdaje się że już taki kfiatek miałem i wpisałem KUP "na bieżąco"
    czyli uznając że jest to KUP dochodu tego *roku*.
    Ale z chęcią również poczytam argumentów za i przeciw !

    > Czy ktoś ma wypracowany pogląd na tę sprawę?

    J.w.

    > Ta kpir niby uproszczona,

    ...eeeee, przesadzasz....

    > a niejasności w niej znacznie więcj niż przy pełnej księgowości....

    ....eeee, przesadzasz ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)