  • Data: 2013-02-16 10:39:43
    Temat: Re: moze to banalne pytanie - ksiegowanie odsetek w kpir
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 15 Feb 2013, news wrote:

    > ale doczytalem sie ze nie zalicza sie do kosztow uzyskania przychodu:
    >
    > 19. kar umownych [...]
    >
    > jakie to "sprawiedliwe" ze jednoczesnie kary umowne in plus zalicza sie do
    > przychodow jak najbardziej ;)

    No niestety.
    I wedle zeznań prawników z dużych firm, US podważa niezapłacenie
    za niewykonanie usługi twierdząc, że skoro umowa była, to niezapłacenie
    dowodzi potrącenia kary umownej w wysokości wynagrodzenia i chce
    VAT i dochodowego od tej kwoty.
    IMO, w przypadku w którym strony zawierają umowę warunkową jest
    to nadużycie, osobiście nie miałem nieprzyjemności testować,
    ale tak właśnie podobno "się stosuje".

    > 23) kosztów reprezentacji, w szczególności poniesionych na usługi
    > gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych;
    >
    > - czy tu sie tez zmienilo od 2013 r ? faktycznie woda dla pracownikow nie
    > podlega zaliczeniu do kup ?

    Zwróć uwagę na słowo REPREZENTACJI.
    Jest cała paczka wyroków z tej okazji :)

    Primo, woda dla pracowników wynika z wypełnienie obowiązku (!),
    więc nie stanowi "reprezentacji" (nie stanowi również nieodpłatnego
    świadczenia na rzecz pracownika, doliczanego do pensji).
    Również nakarmienie kontrahenta "w zwykłych warunkach" (czyli
    jeśli masz stołówkę pracowniczą - w tej stołówce) nie uchodzi
    za "reprezentację", choć i do tego istnieją negatywne interpretacje
    (drugi link), ale skorzystanie z restauracji już na 100% tak.

    http://www.podatki.biz/sn_autoryzacja/logowanie.php5
    /artykuly/spotkania-biznesowe-z-kontrahentami-w-kosz
    tach-podatkowych_28_19232.htm?idDzialu=28&idArtykulu
    =19232
    +++
    Przez reprezentację organ rozumie każde działanie skierowane
    do istniejšcych lub potencjalnych kontrahentów w celu stworzenia
    oczekiwanego wizerunku i ułatwienia zawarcia umowy lub stworzenia
    korzystnych warunków jej zawarcia.
    Wydatki na reprezentację nie muszš nosić cech okazałoœci, wystarczy,
    że podatnik ponosi je w celu wykreowania swojego pozytywnego
    wizerunku"
    ---

    I teraz wersja restrykcyjna:
    http://www.podatki.biz/sn_autoryzacja/logowanie.php5
    /artykuly/wydatki-na-artykuly-spozywcze-i-napoje-a-k
    oszty-podatkowe-kolejny-glos-w-sprawie_4_19543.htm?i
    dDzialu=4&idArtykulu=19543
    +++
    wydatki na zakup żywnoœci i napojów podawanych w trakcie spotkań
    biznesowych z kontrahentami, niezależnie od miejsca podawania zakupionych
    artykułów spożywczych i napojów oraz niezależnie od miejsca spożywania
    posiłku, nie stanowiš kosztów uzyskania przychodów
    ---

    > 47) składek na ubezpieczenie samochodu osobowego w wysokości przekraczającej
    > ich część ustaloną w takiej proporcji, w jakiej pozostaje równowartość 20.000
    > euro, przeliczona na złote według kursu sprzedaży walut obcych ogłaszanego
    > przez Narodowy Bank Polski z dnia zawarcia umowy ubezpieczenia w wartości
    > samochodu przyjętej dla celów ubezpieczenia;
    >
    > - czy moze mi ktors to przetlumaczyc na jezyk polski ? ;)

    Kupujesz auto za 50 000 eu, ubezpieczenie kosztuje 500 zł :P, 200 zł
    stanowi KUP, pozostałe 300 zł nie, bo KUP jest proporcjonalny do
    limitu wartości samochodu. Liczby wybrałem oczywiśie ze względu na
    "widocznosć" obliczeń, a nie realną dostępność :>
    Co w tym trudnego?
    "Podatek od luksusu" :)

    pzdr, Gotfryd