  • 21. Data: 2013-08-14 21:51:06
    Temat: Re: moze troche polityczne ale zdecydowanie tg
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    > Jasne. Tylko, że z niewolnika nie zrobisz pracownika. A w końcu - mam
    > nadzieję - sytuacja ekonomiczna się poprawi i to pracownicy Tobie
    > powiedzą "żegnam". Bo na pewno nie "do widzenia". I zostanie z samymi
    > lumpami, których już nikt inny nie zechciał zatrudnić.

    Słusznie. Niech rządzi rynek.
    Jeśli pracownik chce "co najmniej dwa koła", a pracodawca chce dać "co
    najwyżej tała" - to nie ma dilu. Proste. Tak działa giełda (np GPW). Do
    momentu, aż przyjdzie pracownik, co zadowoli się tałem, albo pracodawca,
    co da dwa.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 22. Data: 2013-08-14 21:53:49
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    > Popatrz na to z drugiej strony: nakładanie restrykcji na
    > pracodawców kończy się tak, że ... nie ma pracodawców!

    W uzupełnieniu: lektura obowiązkowa:
    Ayn Rand, "Atlas zbuntowany". To dokładnie o tym, choć napisane w 1945r.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 23. Data: 2013-08-14 22:15:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    sqlwiel wrote:

> [...]
    > najwyżej tała" - to nie ma dilu. Proste. Tak działa giełda (np GPW). Do
    > momentu, aż przyjdzie pracownik, co zadowoli się tałem, albo pracodawca,

    zauważ, że na giełdzie dosyć ostro tępione są sytuacje, w ktorych ktoś
    pogrywa nieczysto.

    Wiec masz rację, do momentu, w którym pracodawcy się dogadają ze sobą
    zeby nie dać wiecej niż .... i liczą, że pracownicy zgłodnieją szybciej
    niż pracodawcy padną. Wowczas nie ma ani gieldy ani rynku.

  • 24. Data: 2013-08-15 06:23:49
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-14 22:15, witek pisze:

    > zauważ, że na giełdzie dosyć ostro tępione są sytuacje, w ktorych ktoś
    > pogrywa nieczysto.

    A czymże, jeśli nie taką zmową i grą nieczystą jest działalność ZZ?
    Dodatkowo wspartą "terroryzmem", bandytyzmem wyrażonym postawą "nie
    wyjdziemy z zakładu i nie pozwolimy panu zawrzeć umowy z konkurencją".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 25. Data: 2013-08-19 08:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Czyli na dzień dobry zmienić kodeks pracy :>
    > O to idzie, że takie zmiany nie są "wąskodziałowe", lecz ingerują
    > w całkiem szeroki zakres prawa.

    Ale to była bardzo ogólna uwaga, a nie konkretne założenie.
    To znaczy chodzi mi o to, aby w urzędach bła rotacja.
    Aby pracownicy mieli wyznaczane cele, aby ich praca byla oceniana, aby
    wreszcie jednostki niereformowalne były zwalniane.
    A to chyba zmian w prawie nie wymaga?

    > Niepotrzebne kryterium.

    oj, "młodych" w cudzysłowie. O młodym umyśle.

    > A ja bym się przyglądał, co z tego "przygotowania" wynika.

    No przeciez pisałem, ze bardzo ogólnie.
    Wiadomo, ze najwazniejsze jest wykorzystanie umiejętności i generalnie
    wyniki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 26. Data: 2013-08-19 08:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@p...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A tak poważniej - jest oczywiste, że przywileje działaczy związkowych
    > są trochę za duże a limit etatowy zdecydowanie za niski. Ale to jest
    > prawo do poprawienia a nie likwidacji. I - w ostatecznym efekcie -
    > lepiej jest mieć zorganizowany związek negocjujący w zakładzie niż
    > słabo zorganizowany motłoch wywożący zarząd na taczkach.

    Ale chyba naprawe nalezy zacząc od nawoływania do likwidacji, Bo jak
    wiadomo - i tak potem wszystko sie rozejdzie.

    Ja nie jestem przeciwnikiem związków, rozumiem ich *teoretyczna* pozytywną
    rolę, ale co mam myslec jak słysze ze w jednej państwowej firmie jest ich
    ponad 100... no przeciez to jest jakaś kpina.

    I jeszcze pn duda w TV radośnie mówi, zeby sie ludzie odczepili od
    związków, bo to związki same sobie ustalają co i jak. Przy takim podejsciu
    moze honorowo byłoby sie samo finansować?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 27. Data: 2013-08-19 21:12:11
    Od: adam <a...@w...pl>

    > TEORETYCZNIE VAT powinien być podatkiem prostym i jednolitym... :>
    > Ustawa o VAT powinna więc wypełniać "wzór Balcerowicza" i mieścić
    > się na jednej stronie standardowego maszynopisu

    pamiętam dobrze pierwszą ustawę prof Modzelewskiego, było to jakieś
    kilka, może kilkanaście stron A4, dzisiejsza ustawa jest już całkiem
    grubą książką. Ustawa Modzelewskiego może nie była z początku łatwa,
    była to zupełna nowość, ale i tak jest wzorem przejrzystości w
    porównaniu z dzisiejszą.

  • 28. Data: 2013-08-20 10:40:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Aug 2013, adam wrote:

    > pamiętam dobrze pierwszą ustawę prof Modzelewskiego, było to jakieś kilka,
    > może kilkanaście stron A4,

    Z drugiej strony, była ona bardzo restrykcyjna.
    Można poczytać o procesach o ówczesne faktury.

    > dzisiejsza ustawa jest już całkiem grubą książką.
    > Ustawa Modzelewskiego może nie była z początku łatwa, była to zupełna nowość,
    > ale i tak jest wzorem przejrzystości w porównaniu z dzisiejszą.

    Podchodząc w ten sposób, to ja bym wolał jednak nie podlegać pod
    taki wzór. Profesor później dziwił się w massmediach, że skarbówki
    LITERALNIE stosują zawarte tam przepisy - oczekiwał najwyraźniej
    "chłopskorozumowej interpretacji", a okazało się, że ten tryb
    nie działa.

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2013-08-27 16:58:30
    Od: l...@g...com

    > Wywalić kodeks pracy jako całkowicie zbędny. Jest KC, wystarczy. (Też go
    >
    > trzeba trochę przewietrzyć.) Dlaczego po moim przedsiębiorstwie ma się
    >
    > pętać jakiś nierób, którego nie życzę sobie tu widzieć?
    >
    > Dalej: Znieść wszelkie przywileje dla ZZ i "działaczy związkowych".

    http://img1.demotywatoryfb.pl/uploads/201308/1377605
    205_lyzudj_600.jpg

    Nawet zwierzeta maja swoje prawa. Jak zniesiesz kodeks to beda tylko panowie i
    niewolnicy. Wiekszosc spraw w sadach i tak wygrywaja pracownicy, o czyms to swiadczy.

  • 30. Data: 2013-08-27 17:06:39
    Od: l...@g...com

    Z drugiej jednak strony, kilka lat temu byly odwrotne sytuacje. Pracownik szedl na
    6mcy zwolnienia, po czym zatrudnial sie na czarno u innego. Jeszcze inny przypadek
    zakladu krawieckiego ktory upadl bo duza czesc pracownic szla na macierzynski.