  • 1. Data: 2004-08-02 17:24:15
    Temat: mwst
    Od: "Robmon" <r...@m...pl>

    Witam. Mam małe pytanko. Jak wygląda sprawa zwrotu podatku MWST przy zakupie
    w Niemczech nowego sprzętu RTV AGD? Z góry dzięki za każdą odpowiedź.
    Pozdrawiam. Robmon

  • 2. Data: 2004-08-02 22:25:06
    Temat: Re: mwst
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Aug 2004, Robmon wrote:

    >+ Witam. Mam małe pytanko. Jak wygląda sprawa zwrotu podatku MWST przy zakupie
    >+ w Niemczech nowego sprzętu RTV AGD? Z góry dzięki za każdą odpowiedź.

    Jak na stale mieszkasz w Chinach, USA, Paragwaju lub gdzie bądź - byle
    *poza* Unią Europejską - to tak jak wyglądało u nas nim przystąpiliśmy
    do Unii. Jeśli pytanie do tego zmierzało - to tak, mieszkańcy spoza
    Unii dostają od Unii dofinansowanie a jak "okradną" własny budżet
    (znaczy: nie zapłacą u siebie podatku i/lub cła) to Unii już nic nie
    obchodzi.
    Jak przypadkiem jesteś z Unii (dajmy na to z Polski) to... "o so
    choci" ?? ;) Jakiego zwrotu ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-08-03 08:12:37
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Robmon" <r...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pozdrawiam. Robmon
    >
    > No nie wiem czy dobrze zrozumiałam o jaki zwrot chodzi, ale jeśli chodzi o
    UE to warunki ubiegania się o zwrot podatku to w skrócie:
    - podatnik nie posiada siedziby stałego miejsca prowadzenia działalności w
    danym państwie. - zakupy, z tytułu których podatnik ubiega się o zwrot,
    powinny być związane z działalnością opodatkowaną prowadzoną w Polsce.
    - Podatnik nie dokonuje dostawy towarów ani świadczenia usług na terenie
    danego państwa UE. Nie ma jednak możliwości zwrotu, np. gdy podatek z
    tytułu dostawy usług został rozliczony przez usługobiorcę (import usług)
    oraz w przypadku świadczenia niektórych usług transportowych i czynności
    związanych z nimi (np. załadunek, rozładunek).

    Wniosek o zwrot składa się do 30-06 nastepnego roku do urzedu skarbowego
    państwa z którego chcesz otrzymac zwrot. Trzeba przedłozyc zaswiadczenie ze
    jest sie zarejestrowanym podatnikiem Vat w Polsce. Szczegółowe zasady - VIII
    Dyrektywa UE
    weronika
    "Pewnik: Nie ma pewnika dla podatnika";)