  • 1. Data: 2004-08-02 17:55:39
    Temat: Ubezpieczenie - problem (NTG?)
    Od: "Elektryk-" <E...@o...pl>

    Witam wszystkich i mam nadzieje ze ktos mi pomoze.

    Mialem wypadek przy pracy. Zrobilem wszystko jak nalezy i dostalem wezwanie
    na komisje z ZUSu.

    Ale pytanie jest z innej beczki.
    1. Jezeli bylem ubezpieczony w PZU na zycie, to moge tez ubiegac sie u nich
    o odszkodowanie?
    2. Co zrobic w sytuacji gdyby okazalo sie ze pracodawca nie placil moich
    skladek na zycie w PZU ( mimo wczesniejszych uzgodnien ze mna ) i stracilem
    polise. Mozna sie o to sadzic? Czy nie warte zachodu.

    Obecnie nie jestem zatrudniony u w/w pracodawcy.

    Jezeli sa potrzebne jakies inne informacje to prosze napisac.
    Pozdrawiam i dziekuje.
    Piotr.

  • 2. Data: 2004-08-02 22:28:22
    Temat: Re: Ubezpieczenie - problem (NTG?)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Aug 2004, Elektryk- wrote:
> [...]
    >+ Ale pytanie jest z innej beczki.
    >+ 1. Jezeli bylem ubezpieczony w PZU na zycie, to moge tez ubiegac sie u nich

    Jeśli to było *również* ubezpieczenie od wypadków (piszesz *tylko*
    "na życie", czyli rozumiem "na wypadek śmierci") to dlaczego by nie ??
    Jeśli zaś to NIE było ubezpieczenie NW - to dlaczego mieliby płacić ?

    >+ 2. Co zrobic w sytuacji gdyby okazalo sie ze pracodawca nie placil moich
    >+ skladek na zycie w PZU ( mimo wczesniejszych uzgodnien ze mna )

    Przecież musiałeś dostawać jakieś potwierdzenie rozliczania twojego
    wynagrodzenia. Ubezpieczenie musiało na nim figurować...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-08-03 05:11:31
    Od: "Elektryk-" <E...@o...pl>

    > Jeśli to było *również* ubezpieczenie od wypadków (piszesz *tylko*
    > "na życie", czyli rozumiem "na wypadek śmierci") to dlaczego by nie ??

    Ubezpieczenie tego rodzaju

    > Przecież musiałeś dostawać jakieś potwierdzenie rozliczania twojego
    > wynagrodzenia. Ubezpieczenie musiało na nim figurować...

    Pracodawca twierdzi ze nie moze znalezc moich deklaracji ( nie moze bo ich
    pewno nie ma ). Brak reakcji z jego strony, dlatego probuje dowiedziec sie
    jak rozwiazac te sprawe.

    > pozdrowienia, Gotfryd

    rowniez.
    Piotr.

  • 4. Data: 2004-08-03 06:13:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2004, Elektryk- wrote:
    [...]
    >+ > Przecież musiałeś dostawać jakieś potwierdzenie
    ^^

    >+ Pracodawca twierdzi ze nie moze znalezc moich deklaracji

    ...kiedy ja pisałem o tym co *ty* masz, bo wziąłeś w czasie
    przeszłym - "pasek" z rozliczeniem wynagrodzenia...
    Jak wywiedziesz czy pracodawca ci *potrącał* składkę na
    ubezpieczenie ?
    Nadto nie piszesz czy masz dowód (np. w treści umowy o pracę ?)
    że miał to robić.
    Czy *płacił*...to dopiero następny krok... - ale towarzystwo
    ubezpieczeniowe powinno wiedzieć :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-08-03 08:14:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Elektryk-,

    Tuesday, August 3, 2004, 7:11:31 AM, you wrote:

> [...]
    > pewno nie ma ). Brak reakcji z jego strony, dlatego probuje dowiedziec sie

    Jeśli byłeś objęty ubezpieczeniem grupowym w PZU, to w momencie
    rozwiązania stosunku pracy powinieneś od byłego pracodawcy dostać
    swoją deklarację.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2004-08-03 08:23:50
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Elektryk- napisał:

> [...]
    > pewno nie ma ). Brak reakcji z jego strony, dlatego probuje dowiedziec sie

    Jak rozumiem pracodawca co miesiąc potrącał ci pewną kwotę na
    ubezpieczenie grupowe w PZU. Teraz powinien co najmniej posiadać dowody
    wpłaty składek. Deklaracje mógł gdzies zgubić, zdarza się choć nie powinno.
    Jeżeli PZU mówi że ubezpieczenie wygasł bo nie było opłacane to znaczy
    że pracodawca Cie okradał co miesiąc. Okradał to jedyne właściwe słowo.
    Powierzyłes mu pieniądze żeby opłacił za Ciebie ubezpieczenie a on je
    ukradł. Masz duże szanse uzyskania przed sądem od pracodawcy kwoty jaką
    wypłaciłoby PZU. Pytanie czy chcesz iśc do sądu?

    Ale jeżeli jeszcze nie pytałes w PZU to może najpierw to zrób. Może
    faktycznie deklaracje zgineł.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl