  • 1. Data: 2004-08-02 10:09:45
    Temat: Praca zdalna w USA - zeby US byl syty, a ja caly.
    Od: Michal Pasternak <m...@p...w.lub.pl>

    Witam,

    mimo, ze temat wydawal mi sie popularny, to nie znalazlem odpowiedzi na to
    pytanie w FAQ grupy. Ba, nie znalazlem FAQ grupy w ogole. W kazdym razie:

    * mam w planach podjac prace zdalna w USA
    * zastanawiam sie, jaki rodzaj umowy bylby najlepszy dla mnie i mojego
    pracodawcy (bedziemy sie rozliczac miesiecznie)
    * zastanawiam sie, w jaki sposob mialbym sie rozliczac z urzedem skarbowym

    Pomozecie? Nie mam zarejestrowanej dzialalnosci gospodarczej, ale w razie
    potrzeby moznaby taka znalezc - nie wiem tylko, czy to sie kalkuluje, biorac
    pod uwage polskie podatki.

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2004-08-02 11:04:34
    Temat: Re: Praca zdalna w USA - zeby US byl syty, a ja caly.
    Od: "michal" <m...@p...onet.pl>

    Napisz na czym ma polegac ta praca. Na razie ciezko cokolwiek radzic.

  • 3. Data: 2004-08-02 16:44:25
    Od: Michal Pasternak <m...@p...w.lub.pl>

    On 2004-08-02, michal <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Napisz na czym ma polegac ta praca. Na razie ciezko cokolwiek radzic.

    Witam,

    przykro mi - fakt faktem, dostarczylem za malo szczegolow. Obecnie sytuacja
    wyglada w taki sposob, ze faktyczna "robote" wykonuje juz od jakiegos czasu
    - z tym, ze chcielibysmy (po obu stronach oceanu) w koncu zalatwic to
    wszystko w najbardziej korzystny i legalny sposob. Z tego, co slyszalem, za
    oceanem IRS bardzo sprawdza wychodzace przelewy - lepiej miec je
    udokumentowane.

    Czy teraz nie ma szansy na to, aby nasz Urzad Skarbowy nie bylby ciekaw, z
    jakiego powodu, dokladnie co jakis czas, otrzymuje przelew bankowy z konta
    jakiejs amerykanskiej firmy?

    Zastanawiam sie, jak to rozwiazac wszystko w papierach. Sam dzialalnosci
    gospodarczej nie mam, moglbym skorzystac z pomocy znajomego - jezeli mogloby
    to w jakis sposob uproscic sytuacje. Przeczytalem
    http://www.prawnik.net.pl/prawnik/podatkiusa.htm - swietnie, daje to jako
    taki poglad, z tym, ze - fizycznie - jestem przeciez nadal tutaj, w Polsce
    (do tego, nie jestem studentem).

    Ogolnie wydaje mi sie, ze mozliwosci rozwiazania takowej sytuacji moze byc
    duzo, z tym, ze trudno mi sie czepic czegos konkretnego. Pomozecie?

  • 4. Data: 2004-08-02 17:16:18
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@p...w.lub.pl> napisal(a):

> [...]
    > jakiego powodu, dokladnie co jakis czas, otrzymuje przelew bankowy z konta

    Tak od razu to nie, ale w razie czego to będzie bardzo ciekawy.

    Tylko widzisz, nadal żadnych szczegółów nie podałeś. A bardzo ważne jest
    CO miałbyś robić, bo od tego zależy sytuacja podatkowa.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie