    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: na fakturze w jednej poz. kilka rzeczy
    Date: Mon, 3 Jul 2006 22:01:25 +0200

    On Sun, 2 Jul 2006, Wemif wrote:

    > Witam,
    > Zastanawiam sie, czy na fakturze w jednej pozycji mozna wpisac kilka
    > przedmiotow?
    >
    > Zalozmy dla przykladku, kupuje na fakture klawiature i mysz, a chce
    > to sprzedac jako 'klawiatura plus', czy tak mi wolno?

    No a jakbym chciał sprzedać płytkę mocującą dolną z nóżkami, płytkę
    mocującą górną, 9+4 śrubek (specjalnie liczyłem ;)), 108 klawiszy
    (nie liczyłem, ale coś koło tego licząc SHIFTy :]), membranę 110-punktową
    (spacja i ENTER mają dwa punkty :>), 108 dystansów (producent jednak
    nie włożych tych drugich punktów, sprawdziłem :>), kabel 1,5m
    oraz wtyczkę PS-2 pod nazwą "klawiatura komputerowa kplt" - to
    jak myślisz, mogę??
    :)
    To o co pytasz nazywa się "produkcja".
    Coś tu już będzie:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=&num=100&hl=pl&a
    s_oq=produkcja+produkcj%C4%99+produkcj%C4%85+produkc
    ji&as_ugroup=*.podatki

    > A jesli mam fakture zakupu tylko na klawiature, a mysz kupilem
    > na ebay'u i nie mam na nia faktury, chce sprzedac jako 'klawiatura plus',
    > to moge tak?

    IMHO pytasz czy można sprzedać towar handlowy pt. "mysz kupiona na ebayu"
    tudzież czy może ona posłużyć jako materiał produkcyjny do wytworzenia
    zestawu - ja bym unika ukrywania tej "myszy plus" pod POZOREM produkcji,
    bo przepisy NIE rozróżniają obowiązków ewidencyjnych miedzy materiałami
    podstawowymi (do produkcji) i towarami handlowymi (do odsprzedaży BEZ
    przetworzenia).
    "zakupy od ludzi z ulicy" też pownny być w archiwum :)
    IMHO dokument nabycia powinien być - bo najwyżej pytaniem jest co
    przy aukcji wyczerpuje wymogi.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)