  • 1. Data: 2006-07-02 13:29:21
    Temat: na fakturze w jednej poz. kilka rzeczy
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Witam,
    Zastanawiam sie, czy na fakturze w jednej pozycji mozna wpisac kilka
    przedmiotow?

    Zalozmy dla przykladku, kupuje na fakture klawiature i mysz, a chce
    to sprzedac jako 'klawiatura plus', czy tak mi wolno?

    A jesli mam fakture zakupu tylko na klawiature, a mysz kupilem
    na ebay'u i nie mam na nia faktury, chce sprzedac jako 'klawiatura plus',
    to moge tak?

    pozdrowienia
    a.

  • 2. Data: 2006-07-03 20:01:25
    Temat: Re: na fakturze w jednej poz. kilka rzeczy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Jul 2006, Wemif wrote:

> [...]
    >
    > Zalozmy dla przykladku, kupuje na fakture klawiature i mysz, a chce
    > to sprzedac jako 'klawiatura plus', czy tak mi wolno?

    No a jakbym chciał sprzedać płytkę mocującą dolną z nóżkami, płytkę
    mocującą górną, 9+4 śrubek (specjalnie liczyłem ;)), 108 klawiszy
    (nie liczyłem, ale coś koło tego licząc SHIFTy :]), membranę 110-punktową
    (spacja i ENTER mają dwa punkty :>), 108 dystansów (producent jednak
    nie włożych tych drugich punktów, sprawdziłem :>), kabel 1,5m
    oraz wtyczkę PS-2 pod nazwą "klawiatura komputerowa kplt" - to
    jak myślisz, mogę??
    :)
    To o co pytasz nazywa się "produkcja".
    Coś tu już będzie:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=&num=100&hl=pl&a
    s_oq=produkcja+produkcj%C4%99+produkcj%C4%85+produkc
    ji&as_ugroup=*.podatki

    > A jesli mam fakture zakupu tylko na klawiature, a mysz kupilem
    > na ebay'u i nie mam na nia faktury, chce sprzedac jako 'klawiatura plus',
    > to moge tak?

    IMHO pytasz czy można sprzedać towar handlowy pt. "mysz kupiona na ebayu"
    tudzież czy może ona posłużyć jako materiał produkcyjny do wytworzenia
    zestawu - ja bym unika ukrywania tej "myszy plus" pod POZOREM produkcji,
    bo przepisy NIE rozróżniają obowiązków ewidencyjnych miedzy materiałami
    podstawowymi (do produkcji) i towarami handlowymi (do odsprzedaży BEZ
    przetworzenia).
    "zakupy od ludzi z ulicy" też pownny być w archiwum :)
    IMHO dokument nabycia powinien być - bo najwyżej pytaniem jest co
    przy aukcji wyczerpuje wymogi.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-07-06 20:57:38
    Od: Mario <n...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > To o co pytasz nazywa się "produkcja".

    Wszystko zgoda.

    Problemy się zaczynają, gdy śrubki opodatkowane są 7% VAT, dystanse
    zwolnione, a przyciski 22% VAT.
    Oczywiście stawka VAT dla klawiatur gotowych jest już ustalona.
    Ale są tkie usługi złożone z kilku pojedyńczych, dla których nie ma
    stawek jednoznacznie określonych.

    Przykład:

    Pobyt w ośrodku wczasowym SPA (7%) w trakcie którego przeprowadzane są
    zabiegi lecznicze (zw) i upiększające (7%) wraz z wyżywieniem (7%) oraz
    polem golfowym (22% - chyba) oraz wynajętym samochodem (22%) i opłaconym
    parkingiem (22%) i telefonem (22%) dodatkowo w pakiecie usługi
    prostytucyjne (n.p.)
    Cała usługa fakturowana w jednej pozycji dla firmy farmaceutycznej pod
    nazwą pobyt w ośrodku (7%)

    Jak myślisz - czy usługa została prawidłowo wyfakturowana?

  • 4. Data: 2006-07-07 06:33:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Mario wrote:
> [...]
    > nazwą pobyt w ośrodku (7%)
    >
    > Jak myślisz - czy usługa została prawidłowo wyfakturowana?

    Prawidłowo - jeśli Naczelnik US też korzysta.