  • Data: 2003-04-29 22:37:52
    Temat: Re: nadplata vat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 29 Apr 2003, kurdebalans wrote:
    [...]
    >+ > > >+ > w stylu: "wpłata zadeklarowana z poz.XXX = YY zł, nadpłata: ZZ zł,
    >+ > > >+ > faktyczna wpłata na konto US wyniesie: VV zł" :)
    >+ > > [...]
    >+ > > >+ W formularzu VAT-7 są pozycje dotyczące nadpłaty podatku
    >+ > > >+ i zadysponowania tej nadpłaty do zwrotu lub przeniesienia na
    >+ > > >+ następny okres rozliczeniowy.
    >+ > >
    >+ > > Nadpłaty wynikłej z rozliczenia VAT czy z *korekty*, kiedy
    >+ > > już zdążyłeś wpłacić *niewłaściwą* kwotę (a na korekcie jest
    >+ > > właściwa !) ?
    [...]
    >+ > > >+ Nie trzeba pisać żadnych wyjaśnień
    [...]
    >+ Saldo na kartotece VAT w US - + 50,00,-

    I owszem.
    Zauważyłeś o co mnie się czepiano ?
    To jeszcze raz: "W formularzu VAT-7 są pozycje dotyczące nadpłaty
    podatku i zadysponowania....". Mowa była o nadpłacie wynikłej
    z korekty oczywiście.

    Znaczy: nie wiem czy w końcu jesteś za, przeciw czy stosujesz
    model p. prezydenta "W" :) Dla porządku się powtórzę (przekonani
    mogą nie czytać :)):

    NIE MA takich pozycji, które obejmują korektę niewłaściwej
    wpłaty. To że US *powinien* mieć właściwe saldo to jedno,
    to że *podatnik* nie ma tego jak wykazać - to drugie.[1]
    Stąd moje ulubione karteczki, i miło mi:

    >+ > Nie wiem dokładnie czy teraz jest tak samo ale chyba z dwa lata temu
    >+ > miałam
    >+ > taką sytuacje jak podaje Gotfryd i żeby mi uwzględnili powsatłą nadpłatę
    >+ > wystąpiłam z pismem o przeksięgowanie napdłaty na poczet obecnej
    >+ > wpłaty.Niestesty wcale z deklarcje nadpłata nigdzie nie wynika w sensie
    >+ > wykazania tej kwoty ona jest tylko różnicą.

    ...że nie jestem sam :)

    >+ Nadpłata podatku VAT wynikająca z deklaracji VAT-7 to jedno,
    >+ a nadpłata na kartotece rozliczeniowej VAT w US to inna sprawa.
    [1] - to wyżej napisałem nim przeczytałem twój post do końca :)

    Oczywiście :) Chodziło o kwestię że (jakoby) podatnik
    może tę drugą (nadpłatę) wykazać na formularzu VAT. A *nie może*
    - i przyczepienie karteczki z komentarzem może mu zaoszczędzić
    kilku godzin oraz wycieczki do US. Tego stanowiska bronię
    i bronił będę, chyba że minister zabroni doczepiania karteczek
    do zeznań i deklaracji ;)

    >+ Czasami US'y dokonują tzw. "przypisu do wysokości wpłaty", wtedy
    >+ US się czepia bo mu kasy brakuje.

    Właśnie :)

    pozdrowienia, Gotfryd