    From: "" <m...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: najem a VAT (spozniony)
    Date: 20 Oct 2003 16:08:04 +0200

    > [...]
    > [...]
    > [...]
    > [...]
    > [...]
    >
    > To na tej zasadzie sklep mięsny też mógłby nie odprowadzać
    > VAT. Przecież (o ile nie sprzedaje przypadkiem firmom), to
    > kupujący też nic nie odliczają, prawda ? No to:

    > VAT to jest DODATKOWY podatek, który pewna grupa (inni podatnicy
    > VAT) mogą sobie (i to nie zawsze) odliczyć.
    > I kontrukcja prawna jest taka, że jak nie ma zwolnienia oraz
    > coś podlega to on się należy. Bezwzględnie :(
> [...]

    Dzięki za wykład,

    A teraz nowe podejście do sprawy:
    rozliczam się z najmu z żoną, i "oczywiście" nie robiłem pit-5 osobno tylko sam
    wypełniałem za nas obojga. Teraz rewelacyjne rozwiązanie znalazłem; połowa
    dochodu z najmu należy normalnie do żony a połowa do mnie. Ja złozyłem
    deklarację zwolnienia vat-6 w swoim czasie , żona - nie. Mamy więc inne
    podejście: ja nie przekroczyłem nigdy pułapu a zona przekroczyła od początku.
    Wszystko co napisałeś powyżej robię za żonę (czyli połowę przychodu) +
    przepisuję wszystkie deklaracje pit-5 za dwa lata za siebie i żone reguljąc
    należne odsetki od połowy wpłat za podatek dochodowy ?

    I jak to Gotfryd widzisz ?