    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: najem lokalu - ryczałt
    Date: Wed, 22 Apr 2009 10:18:47 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Ale trzeba przyznać, że "witek" ma rację jak idzie o VAT.
    > Jest "odsprzedaż w rozumieniu VAT"? - jest.
    > Na mój rozum konieczność wystawienia *refaktury* trzeba by rozważyć
    > całkiem na poważnie.
    > No chyba że wynajmujący korzysta ze zwolnienia podmiotowego (tego
    > w wątku nie było).
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Jasne!

    Ja odnosiłem się tylko do kwestii "opłaty za media jako przychód".

    Natomiast jako praktykujący wynajmujący (najem prywatny) mogę powiedzieć
    tyle, że podczas kontroli krzyżowej nie zakwestionowano mi ani ewidencji
    ani wystawionej FV, w której refakturowałem opłaty za media (naliczając
    VAT jak sugeruje Witek) nie ujmując refakturowanej kwoty w ewidencji
    przychodów.

    Nie była to wprawdzie formalna kontrola u mnie, ale kazali przyjechać z
    fakturami, ewidencją VAT i ewidencją przychodów.

    Piotrek