  • 1. Data: 2009-04-21 19:03:30
    Temat: najem lokalu - ryczałt
    Od: <d...@g...pl>

    Witam,

    uprzejmie prosze o wyjaśnienie mi następującej kwestii:
    wynajmuję komuś (firmie) lokal na zasadzie ryczałtu. Umowa mówi o kwocie
    powiedzmy 1000 zł tytułem najmu oraz pokryciu przez korzystajacego z lokalu
    opłat od mediów. Konstrukcja jest taka, że ja opłacam rachunki a a firma
    zwraca mi pieniądze po przedstawieniu dowodu opłat. Na koniec miesiąca
    przedstawiam firmie rachunek gdzie wyszczególniam dwie pozycje - pierwsza to
    ten 1000 zł, a druga to "zwrot kosztów opłat za media....".

    Pytanie brzmi, czy fiskus będzie pobierał ode mnie podatek także od tych
    mediów?

    --
    pozdrawiam
    dr_indy

  • 2. Data: 2009-04-21 19:06:39
    Temat: Re: najem lokalu - ryczałt
    Od: Tomasz <toudi!@geckon!!!.net>

    d...@g...pl pisze:
> [...]
    > przedstawiam firmie rachunek gdzie wyszczególniam dwie pozycje - pierwsza to
    > ten 1000 zł, a druga to "zwrot kosztów opłat za media....".

    przepisz lepiej media na firme - w razie problemow to oni beda
    dluznikiem dostawcow mediow, a nie ty. No i nie bedziesz musial sie
    tlumaczyc przed fiskusem :)

    --
    Tomasz

  • 3. Data: 2009-04-21 19:36:07
    Od: <d...@g...pl>

    > przepisz lepiej media na firme - w razie problemow to oni beda
    > dluznikiem dostawcow mediow, a nie ty. No i nie bedziesz musial sie
    > tlumaczyc przed fiskusem :)

    za późno:(

    Na logikę to chyba nie mogą się przyczepić, ale postępowanie logiczne nie
    jest im narzucone przez ustawę (niestety).

  • 4. Data: 2009-04-21 19:50:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    d...@g...pl wrote:

    > Pytanie brzmi, czy fiskus bedzie pobiera? ode mnie podatek tak?e od tych
    > mediów?

    a dlaczego by nie.
    ja bym to jeszcze kazał ovatować na ich miejscu.

  • 5. Data: 2009-04-21 20:51:02
    Od: <d...@g...pl>

    > a dlaczego by nie.
    > ja bym to jeszcze kazał ovatować na ich miejscu.

    albo wyciąc mi nerkę, bo dlaczego nie? Przez taką postawę Ustawodawcy
    większość ludzi wynajmujących ma w dupie US i nie zgłasza tego do
    opodatkowania, albo zgłasza ryczałt po najmniejszej linii oporu. Ktoś w
    końcu na ten socjalizm musi pracować.

    Ale koniec z chciejstwem twoim albo moim, to nie jest koncert życzeń.
    Interesują mnie fakty związane z przedstawioną sprawą, jeśli masz coś
    rzeczowego do napisania to chetnie przeczytam. W końcu po to jest ta grupa.

  • 6. Data: 2009-04-21 21:07:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    d...@g...pl wrote:

    > albo wyciąc mi nerkę, bo dlaczego nie?

    Nie to nie wchodzi w grę,
    ale pare (teraz to już chyba naście) był ogólnopolska afera z prywatnymi
    rozmowania przez służbowe telefony.
    Pracownicy zwracali firmie kasę za prywatne rozmowy i US się dowalił, że
    to sprzedaż usług i kazał do każdego impulsu doliczyć 22%.
    Ja tu nie widzę przeciwskazań, żeby do "odsprzedaży" mediów doliczyć VAT.
    Tak sobie gdybam, ale jakby się uprzec to czemu nie.

> [...]

    > Interesują mnie fakty związane z przedstawioną sprawą, jeśli masz coś
    > rzeczowego do napisania to chetnie przeczytam. W końcu po to jest ta grupa.

    No więc ci napisałem.
    Rozliczasz się wg. ryczałtu i skoro firma płaci ci X złotych to płcisz
    ryczałt od X złotych i nikogo nie obchodzi co się na to X złotych składa.
    Było się rozliczać na zasadach ogólnych wóczas dostawałbyć X złotych, w
    koszta wrzucił twoje wydatki a podatek płacił od różnicy.
    Albo rybki albo akwarium.

  • 7. Data: 2009-04-22 04:58:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    witek wrote:
> [...]
    > Było się rozliczać na zasadach ogólnych wóczas dostawałbyć X złotych, w
    > koszta wrzucił twoje wydatki a podatek płacił od różnicy.

    Spokojnie.

    Był taki temat przerabiany jakiś czas temu i wnioski są odmienne od Twoich.

    Click --> http://tinyurl.com/najem-media

    Piotrek

  • 8. Data: 2009-04-22 07:40:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Apr 2009, Piotrek wrote:

    > witek wrote:
    [...w cytacie mamy o ryczałcie...]
    > Spokojnie.
    >
    > Był taki temat przerabiany jakiś czas temu i wnioski są odmienne od Twoich.
    >
    > Click --> http://tinyurl.com/najem-media

    I to się zgadza, była interpretacja MF (po niej przekopałem cały KC
    w poszukiwaniu LITERALNEJ treści tego co MF objaśnił :>)

    Ale trzeba przyznać, że "witek" ma rację jak idzie o VAT.
    Jest "odsprzedaż w rozumieniu VAT"? - jest.
    Na mój rozum konieczność wystawienia *refaktury* trzeba by rozważyć
    całkiem na poważnie.
    No chyba że wynajmujący korzysta ze zwolnienia podmiotowego (tego
    w wątku nie było).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-04-22 08:18:47
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > całkiem na poważnie.
    > No chyba że wynajmujący korzysta ze zwolnienia podmiotowego (tego

    Jasne!

    Ja odnosiłem się tylko do kwestii "opłaty za media jako przychód".

    Natomiast jako praktykujący wynajmujący (najem prywatny) mogę powiedzieć
    tyle, że podczas kontroli krzyżowej nie zakwestionowano mi ani ewidencji
    ani wystawionej FV, w której refakturowałem opłaty za media (naliczając
    VAT jak sugeruje Witek) nie ujmując refakturowanej kwoty w ewidencji
    przychodów.

    Nie była to wprawdzie formalna kontrola u mnie, ale kazali przyjechać z
    fakturami, ewidencją VAT i ewidencją przychodów.

    Piotrek

  • 10. Data: 2009-04-23 08:21:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Apr 2009, Piotrek wrote:

    > Nie była to wprawdzie formalna kontrola u mnie, ale kazali przyjechać
    > z fakturami

    ...."czynności sprawdzające" pewnie :D

    pzdr, Gotfryd