    From: "Karol" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: najem vat a stoen-energia
    Date: 1 Oct 2004 15:43:49 +0200

    > wątpliwości jednak budzi:
    > ust. 2 pkt 1 "kwotę podatku naliczonego stanowi [...] SUMA kwot podatku
    > określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika...'
    > SUMA to SUMA - nie ma mowy o proporcjach, nie ma mowy o odniesieniu do ust.1
    > (zakresu) => czyli MUSIMY (?) odliczyć całość VAT.
    >
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >

    > A co Wy na to?
    > :-)

    Albo należy odwołac sie do innych zasad interpetacji przepisow (wykladnia
    celowa itd. - w tej terminologi nie jestem mocny) albo do praktyki skarbowej i
    wyrokow sądowych, ktore ukształtowąły sie w tej kwestii (odliczania) od lipca
    1993 :-)

    Reasumując - podpuszczasz nas do dalszych rozważań :-)
    Przygotowujesz się do egzaminu na doradcę ? :-))

    Pozdrawiam,
    Karol

    PS.

    Ja nie widzę problemu z tą SUMA. Suma stanowi podatek naliczony, i masz PRAWO !
    odliczyc tylko to co możesz :-)
    Podejrzewam, ze to sformulowanie uzyto jako wskazanie "co jest podatkiem
    naliczonym". Jakby nie bylo tego "SUMA" to mogloby sie okazac, ze kazdy uwaza
    za podatek naliczony co innego.
    Ponadto, przez osttanie 11 lat nikt chyba nie robił z tym problemu.
    Sformulowanie o sumie bylo podobne w art. 19 starej ustawy. Nie slyszalem o
    sporach w tej kwestii :-)