    From: "Netx [ NetxLabs Innovations ]" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: najniższe cło w UE
    Date: Mon, 27 Aug 2007 10:17:23 +0200

    dfsfs pisze:
    > Użytkownik "dfsfs" <...@...com> napisał w wiadomości
    >>

    > a jesli chodzi o vat:
    >
    > estonia: 18%
    > litwa: 18%
    > lotwa: 18%
    > niemcy: 19%

    Witam,

    dziękuję za informację. Czyli niewiele mniej. Mam pytanie, czy ktoś z
    Szanownych Grupowiczów ćwiczył kwestię metody najmu samochodu z firmy w
    USA? Mam firmę w stanach i mam tam samochód, firma jest moja, nie
    wehikuł pod transakcję. Dowiedziałem się, że jeśli będę chciał go
    sprowadzić do kraju, to po 3 miesiącach muszę mieć polskie tablice i
    zapłacić całe cło i vat, inaczej będą mi wlepiać mandaty. Chciałbym tego
    uniknąć, gdyż kwota jest spora, zaś samochód będzie cały czas aktywem
    spółki amerykańskiej. Będę wdzięczny za pomoc.

    Pozdrawiam,
    N.