  • 1. Data: 2007-08-27 07:46:29
    Temat: najniższe cło w UE
    Od: "Netx [ NetxLabs Innovations ]" <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    chciałbym się dowiedzieć, gdzie w UE jest najniższe cło i vat na
    importowane samochody z USA. Będę wdzięczny za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    N.

  • 2. Data: 2007-08-27 08:01:40
    Temat: Re: najniższe cło w UE
    Od: "dfsfs" <...@...com>

    > chciałbym się dowiedzieć, gdzie w UE jest najniższe cło i vat na
    > importowane samochody z USA. Będę wdzięczny za odpowiedź.

    clo jest jednolite dla calej EU

  • 3. Data: 2007-08-27 08:09:17
    Od: "dfsfs" <...@...com>

    Użytkownik "dfsfs" <...@...com> napisał w wiadomości

    > clo jest jednolite dla calej EU

    a jesli chodzi o vat:

    estonia: 18%
    litwa: 18%
    lotwa: 18%
    niemcy: 19%

  • 4. Data: 2007-08-27 08:17:23
    Od: "Netx [ NetxLabs Innovations ]" <n...@p...onet.pl>

    dfsfs pisze:
    > Użytkownik "dfsfs" <...@...com> napisał w wiadomości
    >>

    > a jesli chodzi o vat:
    >
    > estonia: 18%
    > litwa: 18%
    > lotwa: 18%
    > niemcy: 19%

    Witam,

    dziękuję za informację. Czyli niewiele mniej. Mam pytanie, czy ktoś z
    Szanownych Grupowiczów ćwiczył kwestię metody najmu samochodu z firmy w
    USA? Mam firmę w stanach i mam tam samochód, firma jest moja, nie
    wehikuł pod transakcję. Dowiedziałem się, że jeśli będę chciał go
    sprowadzić do kraju, to po 3 miesiącach muszę mieć polskie tablice i
    zapłacić całe cło i vat, inaczej będą mi wlepiać mandaty. Chciałbym tego
    uniknąć, gdyż kwota jest spora, zaś samochód będzie cały czas aktywem
    spółki amerykańskiej. Będę wdzięczny za pomoc.

    Pozdrawiam,
    N.

  • 5. Data: 2007-08-27 11:06:00
    Od: "dfsfs" <...@...com>

    hmm to moze odprawa celna czasowa ?

    http://www.monitorc.pl/roczniki/1997/CEL12-XX.pdf

    ale zadzwon do urzedu celnego i sie upewnij