    Date: Tue, 06 Sep 2011 12:28:22 +0200
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: największe netto - z jaką umową ?

    (06.09.2011 12:11), Wojciech Bancer wrote:
    > On 2011-09-06, mvoicem<m...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jakby się miało opłacać tylko pracownikowi, to taki deal byłby dla
    > pracodawcy bez sensu. A pracownikowi opłaca się już na starcie,
    > chyba że jest wielkim zwolennikiem emerytury z ZUS. :-)
    >
    > W czym problem, by to się opłacało obu stronom?

    Żaden. Tylko Roman poddał w wątpliwość czy jak doliczyć urlop, to czy to
    się nadal opłaca pracodawcy. Odpowiedziałem że i owszem.

    > A to zależy jak się umówią. Można się umówić identycznie jak w KP lub
    > lepiej (ja np. sobie wynegocjowałem kontrakt z 3-miesięcznym okresem).

    Mimo wszystko, jakby chciał się Ciebie pozbyć jest mu łatwiej niż jakby
    ten okres wypowiedzenia był na umowę o pracę.

    Przede wszystkim, nie wisi nad nim bat inspekcji pracy. Poza tym, może
    wymyślić jakiś pretekst, choćby bzdurny, żeby Cię zwolnić bez okresu
    wypowiedzenia.

    Np. stwierdzi że wykonujesz swoją pracę wadliwie. I musisz iść do sądu.
    Zazwyczaj "pracodawca" ma lepszych prawników (i więcej kasy na nich) niż
    "pracownik".

    Także zdecydowanie to się opłaca pracodawcy. Pracownikowi zazwyczaj też,
    o ile jest świadomy że jednak z czegoś rezygnuje.

    p. m.