    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nazwa firmy
    Date: Sun, 14 Mar 2004 14:59:49 +0100

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 14. marca 2004 11:42 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Jarek Cz.:

    > Witam.
    > Na wpisie do ewidencji z urzedu miasta mam napisane
    > Przedsiebiorstwo Produkcyjno Handlowo Uslugowe "Nazwa firmy"

    W miejscu oznaczenie podmiotu. Natomiast poza tym miejsce masz jeszcze dane
    przedsiębiorcy. Jeśli wygenerujesz z tego SC, to będą dwa nazwiska.

    > a na zaswiadczeniu regon:
    > Przedsiebiorstwo Produkcyjno Handlowo Uslugowe "Nazwa firmy" - Imie
    > Nazwisko
    >
    > jak powinienem pisac na fakturach???
    > dotychczas pisalem p.p.h.u. "Nazwa firmy" czy jest to poprawne? czy
    > podczas kontroli moga sie przyczepic?

    W sumie ponoć mogą. Generalnie w przypadku SC, SJ i DG powinno być nazwisko.
    Z tym imieniem nie jestem pewny, bo sporo spółek posługuje się jeno
    nazwiskami, szczególnie przy większej ilości wspólników.

    Zastanawia mnie też co się robi, jeśli program wystawiającego FV nie ma
    możliwości wpisania aż takiej ilości znaków, oraz czy jest jakiś limit
    długoci nazwy przedsiębiorstwa, czy też np. mogę zacytować ten list :) jako
    firmę. Najrozsądniej byłoby wymaganie wyłącznie NIP-u, on wszak
    jednoznacznie określa podmiot, a nie nazwa ,,Hydraulik, Jan Nowak'', bo
    takich firm może być dość sporo.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)