    From: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nie jestem Vat-owcem
    Date: Thu, 10 Oct 2002 15:09:37 +0200

    > Przepraszam chodzilo mi o wczesniejszego posta na temat darowizny - chce
    > zrobic darwizne dla szkoly w postaci komputera- nie jestem VAT-owcem i nie
    > wiem jakie dokumenty mam przygotowac i jak to ujac w ksiazce?

    W takim wypadku część dotycząca ewidencji ST oraz zapisów w PKPIR pozostaje
    bez zmian. Zmienia się sposób dokumentowania przekazania darowizny. Dokument
    jest rzeczywiście potrzebny jeżeli planujesz odpisać sobie darowiznę od
    podatku. Z dokumentów powinno wynikac, że darowizna została przekazana oraz,
    że instutucja otrzymująca realizuje cele uprawniające do odliczenia.Skoro to
    jest szkoła to wydaje mi się, że dla każdego kontrolującego będzie
    oczywiste, że darowizna ma służyć celom edukacyjnym więc nie sądzę, żeby
    były potrzebne jakieś szczególne dokumenty. A więc wystarczy jakieś pisemko
    typu: Ja Anna Kowalska dnia .... przekazuję w darowiznie szkole nr ..... w
    ..... komputer z przeznaczeniem na ......., podpis, podpis szkoły z
    adnotacją "otrzymałe(a)m".
    Wartość darowizny do odpisania tak jak wcześniej napisałem z pominięciem
    VATu.