  • 11. Data: 2005-06-08 13:31:12
    Temat: Re: (niechciany) zwrot podatku dochodowego - co zrobic ??
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    "badzio" <b...@n...epf.pl> wrote in message
    news:d867b6$ch7$1@kujawiak.man.lodz.pl...
    > a jak wysylasz do kogos paczke i ten ktos jej nie odbierze, paczka wroci
    > do Ciebie, to poczta odda Ci kase za nadanie?
    > pomysl troche

    no ale troche mylisz kolejnosc:
    jesli wysylam paczke na moj koszt a ktos jej nie odbierze to poczta nie
    zwraca mi kosztow, jesli wysylam na koszt odbiorcy a on jej nie odbierze to
    ja ponosze koszt x2

    w tym przypadku us robi przekaz na moj koszt (chyba sam potraca odpowiednia
    kwote) ale realizacja uslugi nie dochodzi do skutku wiec nie rozumiem czemu
    odbiorca mialby ponosic koszt przekazu?

  • 12. Data: 2005-06-08 13:42:52
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    news wrote:

    > w tym przypadku us robi przekaz na moj koszt (chyba sam potraca odpowiednia
    > kwote) ale realizacja uslugi nie dochodzi do skutku wiec nie rozumiem czemu
    > odbiorca mialby ponosic koszt przekazu?

    usługa doszła do skutku. pieniądze zostały dostarczone do miejsca, w
    którym powinieneś je odebrać i zostałeś o tym powiadomiony.

  • 13. Data: 2005-06-08 14:57:33
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> wrote in message
    > usługa doszła do skutku. pieniądze zostały dostarczone do miejsca, w
    > którym powinieneś je odebrać i zostałeś o tym powiadomiony.

    no nie zartuj sobie
    - pieniadze zostana dostarczone dopiero w momencie jak zloze podpis na
    przekazie i odbiore gotowke...

  • 14. Data: 2005-06-08 15:29:46
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    news wrote:
    > "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> wrote in message

    > no nie zartuj sobie
    > - pieniadze zostana dostarczone dopiero w momencie jak zloze podpis na
    > przekazie i odbiore gotowke...

    pieniądze, tak. czyli podatek zostanie uznany za zwrócony kiedy
    odbierzesz pieniądze,
    Niestety usługa przekazu pocztowego wygląda trochę inaczej.

  • 15. Data: 2005-06-08 20:56:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jun 2005, news wrote:

> [...]
    >+ zwraca mi kosztow, jesli wysylam na koszt odbiorcy a on jej nie odbierze to

    ...i jeśli to odbiorca "zawalił" to masz prawo obciążyć go zbędnymi
    kosztami wynikłymi z *jego* winy.
    Oczywiście zakładając że to *jego* wina - czyli (np. na podstawie
    umowy albo przepisu prawa) jego obowiązkiem było odebrać paczkę.

    Coś nie tak ? ;)

    >+ w tym przypadku us robi przekaz na moj koszt (chyba sam potraca odpowiednia
    >+ kwote) ale realizacja uslugi nie dochodzi do skutku wiec nie rozumiem czemu
    >+ odbiorca mialby ponosic koszt przekazu?

    ...bo obowiązkiem odbiorcy było zadbać o wskazanie *prawidłowego* miejsca
    doręczenia w którym pieniądze odbierze ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)