  • 11. Data: 2010-04-07 06:56:03
    Temat: Re: niedopłata co radzicie?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    iwona wrote:

    > Może przepisy się zmienią i nie trzeba będzie uiszczać takich
    > idiotycznych (czyta:j tańszych niż przelew) kwot:-)

    Przpisy w tym zakresie są w porządku, Ty masz jakieś "złe" konto.

  • 12. Data: 2010-04-07 07:04:48
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "iwona" <i...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Może przepisy się zmienią i nie trzeba będzie uiszczać takich idiotycznych
    > (czyta:j tańszych niż przelew) kwot:-)

    Zmień bank na taki z darmowymi przelewami.
    Gdzie przelewy do US są płatne? Podaj bank który nalezy omijac.

  • 13. Data: 2010-04-07 12:22:56
    Od: "iwona" <i...@f...onet.pl>

    > http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/261412,kazda
    _doplate_z_pit_nalezy_wplacic_do_urzedu_skarbowego.h
    tml

    No i tu nareszcie jakiś konkret.
    Ostatnio w skarbówce pani urzędniczka poinformowała mnie, że do 5 zł to nie
    ma co sobie głowy zawracać, bo skarbowy - jak byłaby nadpłata - też by nie
    zwrócił !?
    A tu jak widać wg przepisów, nawet 1 zl robi skarbowemu różnicę.
    Tylko od "widzi mi się" urzędnika zależy jak postąpi urząd, gdy się tego 1
    zł nie zapłaci...
    Dobrze wiedzieć na czym się stoi.

    Bardzo wszystkim dziękuję, za żywą reakcję.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2010-04-08 04:37:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    iwona wrote:

> [...]
    > Ostatnio w skarbówce pani urzędniczka poinformowała mnie, że do 5 zł to
    > nie ma co sobie głowy zawracać, bo skarbowy - jak byłaby nadpłata - też

    do 5 zl, ale CZEGO?
    zapytalas o jaki typ naleznosci rozprawiala?

  • 15. Data: 2010-04-08 07:16:29
    Od: "iwona" <i...@f...onet.pl>

    _doplate_z_pit_nalezy_wplacic_do_urzedu_skarbowego.h
    tml

    > do 5 zl, ale CZEGO?
    > zapytalas o jaki typ naleznosci rozprawiala?

    No moja wina, nie dopytałam, domyślnie przyjęłam, że o PIT jej chodziło:
    nadpłatę lub niedopłatę.
    Ale to już nie ma znaczenia.
    Jak widać przepisy mówią jasno, że nie ma żadnych ulg i trzeba się uiścić
    bez względu na wysokość kwoty...
    To, czy przy okazji starcimy czas lub czas i pieniądze, to już ustawodawcy
    jakby nie interesuje...
    I najlepiej żeby każdy miał konto, telefon, ukończone studia prawnicze (żeby
    orientować się w przepisach) lub mieszkał obok skarbówki...:-)
    Jak pracujesz to musisz tracić i płacić, taka kolej rzeczy:-)

    pozdrawiam:-)

  • 16. Data: 2010-04-08 07:35:26
    Temat: Re: Re: niedopłata co radzicie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Apr 2010, iwona wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał
    >
    > No moja wina, nie dopytałam, domyślnie przyjęłam, że o PIT jej chodziło:
    > nadpłatę lub niedopłatę.

    Ale to nie jest kryterium.
    Chodzi o to, czy to była kwota główna czy "przyległość", odsetki znaczy.

    > Jak widać przepisy mówią jasno, że nie ma żadnych ulg i trzeba się uiścić bez
    > względu na wysokość kwoty...

    Przecież właśnie wyżej "witek" wyjaśnia (pytaniem) - są "ulgi", pytanie
    o szczegółową kwalifikację należności, czy że "od PIT" to za mało :)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2010-04-09 03:23:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    iwona wrote:

> [...]
    > (żeby orientować się w przepisach) lub mieszkał obok skarbówki...:-)
    > Jak pracujesz to musisz tracić i płacić, taka kolej rzeczy:-)

    jak ci sie pralka zepsuje to o rade prosisz fachowca.
    dlaczego tego samego nie robisz w przypadku prawa?

  • 18. Data: 2010-04-09 09:12:01
    Od: "iwona" <i...@f...onet.pl>

    > jak ci sie pralka zepsuje to o rade prosisz fachowca.
    > dlaczego tego samego nie robisz w przypadku prawa?

    A to dobre porównanie:-)))
    Jak mi się pralka zepsuje to kupuję nową, bo naprawa się kompletnie nie
    opłaca.
    Nawiasem mówiąc starą pralkę z serii pierwszych automatycznych miałam aż do
    zeszłego roku, a wymieniłam ją tylko dlatego, że zachcialo mi się mniejszej.
    Piszę o tym, bo kiedyś jak robiono jakąś rzecz to po to, żeby starczyła na
    lata, a teraz, żeby nakręcała gospodarkę tzn. najlepiej zaraz po gwarancji
    zepsuła się i żeby trzeba było kupić nową.
    Nijak ma się to prawników, którzy biorą pieniądze za to co każdy mieszkaniec
    kraju powinien mieć w zasiegu ręki za darmo, od dziecka, jak czytanie i
    pisanie, bo jak przestrzegać czegoś, czego państwo nie nauczyło...?
    Nie da się, więc trać i płać...

  • 19. Data: 2010-04-09 09:31:24
    Temat: [OT] Re: niedopłata co radzicie?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-04-09 11:12, iwona wrote:
> [...]
    > mieszkaniec kraju powinien mieć w zasiegu ręki za darmo, od dziecka, jak
    > czytanie i pisanie, bo jak przestrzegać czegoś, czego państwo nie

    No offense, ale regulowanie własnych należności *co do grosza* to raczej
    powinni nauczyć rodzice a nie państwo.

    Piotrek

  • 20. Data: 2010-04-09 09:32:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-04-09 11:12, iwona wrote:
> [...]
    > mieszkaniec kraju powinien mieć w zasiegu ręki za darmo, od dziecka, jak
    > czytanie i pisanie, bo jak przestrzegać czegoś, czego państwo nie

    No offense, ale regulowania własnych należności *co do grosza* to raczej