  • 1. Data: 2003-01-30 10:34:34
    Temat: niedopłata podatku
    Od: e...@p...onet.pl

    Witam,

    rozliczając pit (37) wyszło mi, że mam niedopłatę podatku i to dość sporą. Nie
    znam się na ksiągowości w ogóle i mam pytanie - ta nieopłata to czyja wina ? W
    tej chwili poprosiłam księgowość, aby jeszcze raz sprawdziła poprawność pitu
    11. Natomiast nie przekroczyłam kolejnego progu podatkowego i jeżeli pit 11
    będzie poprawny, to gdzie był błąd? Źle odprowadzono VAT za premie ? Chce to
    sprawdzić, bo przecież US obciąża mnie, a nie firmę.

    Bardzo proszę o podpowiedź. Korzystałam z programu pity 2002 i jeszcze nie
    korzystałam z żadnych odliczeń, a zaliczka pobrana przez płatnika jest dużo
    mniejsza, niż podatek należny.

    Dziękuję i pozdrawiam
    emale

  • 2. Data: 2003-01-30 10:38:05
    Temat: Re: niedopłata podatku
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik e...@p...onet.pl napisał:
> [...]
    > będzie poprawny, to gdzie był błąd? Źle odprowadzono VAT za premie ? Chce to
    > sprawdzić, bo przecież US obciąża mnie, a nie firmę.
    VAT?? VAt za premie? hmm...

    > Bardzo proszę o podpowiedź. Korzystałam z programu pity 2002 i jeszcze nie
    > korzystałam z żadnych odliczeń, a zaliczka pobrana przez płatnika jest dużo
    > mniejsza, niż podatek należny.
    Jestes pewna że dobrze odliczyłą składki na ZUS i Ubezpieczenie
    zdrowotne, wpisałas własciwe koszty?

    Ja bym nie była taka pewna. Jak ktos chce VAT od premii naliczac to ja
    bym na jego miejscu znalazła kogos z doswiadczeniem...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-01-30 10:58:44
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > tej chwili poprosiłam księgowość, aby jeszcze raz sprawdziła poprawność pitu

    Jak w zeszlym roku liczylem PIT to byly 3 kroki:
    1. Mialem niedoplate 2500 zl - slabo mi sie zrobilo i przeliczylem jeszcze
    raz
    2. Okazalo sie ze pomylilem kwoty z ubezpieczen - sumowalem pit moj i zony
    oraz pit-44 z ZUS chyba.
    3. Kwota do zaplaty wyniosla 500 zl - siadlem jeszcze raz i przeliczylem
    4. Za ostatnim krokiem US mial mi zaplacic 450 zl ;-))))
    5. Siadlem jeszcze raz i przeliczylem.
    6. Zgadzalo sie - zanioslem PIT do urzedu i czekam 6 lat az mnie skasuja.

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/