    From: "masuro" <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: niekompletny komputer a odliczanie kosztów
    Date: Sat, 31 Jan 2004 12:51:16 +0100

    [...]
    > "ST w budowie" nie podlega pod KUP.
    > Chyba że "miałaś zamiar sprzedać", wtedy można popatrzeć
    > na to jako na "produkcję w toku" ('plan sprzedaży
    komputera')
    > bądź towary handlowe ('plan sprzedaży częsci'). Sądząc
    > z opisu to w to drugie nie wierzę :) - czy to były JEDYNE
    > kupione częsci ? W to pierwsze też nie bardzo, bo tylko
    > desperat składa PCta "do sprzedaży" cały rok :]

    eh, no cóż ...
    wniosłam do firmy "fragmenty" komputera swojego prywatnego -
    był nie kompletny. W czasie od marca do października
    (faktycznie desperacja - tak wyszło z pewnych względów)
    zakupiłam do niego twardy dysk, karte graficzną i system
    operac.
    a można tak zrobić: ( ? )
    Prywatne części wniesione wpisać w remanent początkowy, niby
    jako towar handlowy, części dokupione później wpisać również
    jako towar handlowy,
    a w październiku, czy listopadzie kompletny już komputer
    zdjąć ze stanu magazynowego i zaliczyć jako ŚT w firmie.
    i tu mam pytanie:

    Jak towar wpisany wcześniej w KPiR jako handlowy (czyli do
    odsprzedaży), przerzucić w koszta poniesione na zakup środka
    trwałego

    [...]
    > Mi się wydaje że 'normalnie': korekta wszystkich
    deklaracji,
    > dopłata zaliczki z odsetkami, wyjaśnienie że nie
    wiedziałaś
    > ale już wiesz :] więc korygujesz - i czynny żal z
    podkreśleniem
    > że zaległości już są zapłacone !

    Deklaracji na szczęście nie muszę korygować, bo jeszcze
    żadnej nie musiałam składać, od początku "jadę" na stratach,
    a pierwszą deklaracje składa się jak ma się pierwszy raz
    dochód i potem już regularnie co miesiąc się składa,
    niezależnie od tego czy był dochód czy też strata.
    Dlatego mogę sobie w książce popoprawiać wszystko, tylko
    chcę się upewnić jak.