    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nieprawidlowo zlozony pit
    Date: Fri, 6 Jul 2007 13:39:57 -0500

    "V" <f...@f...fake> wrote in message news:f6lt6h$29s$1@news.onet.pl...

    > Chcialbym oszacowac sobie wysokosc doplaty, jakiej wysokosci odsetek moge
    > sie spodziewac?

    A gdzieś w internecie powinieneś znaleźć wysokośc odsetek. Pamiętaj, że
    mogły się zmienić, więc musisz liczyć okresami.

    > Ile czasu US ma na skontrolowanie mnie? Slyszalem, ze termin ten ulegl
    > ostatnio wydluzeniu do 10 lat.

    Miec lat od konca roku w ktorym składałes zeznanie, czyli w praktyce 6.

    > A teraz jesli moge troche rozbudowac pytanie: Zalozmy ze kupie w PL
    > nieruchomosc. Czy oznacza to ze uzyskam dochod a co za tym idzie
    > koniecznosc zlozenia PIT w nastepnym roku? jesli tak to czy znow bede
    > musial uwzglednic dochody z Irlandii?

    Nie.
    Ale US będzie się miał prawo zapytać skąd miałeś pieniądze, bo z rozliczeń w
    ich komputerze będzie wynikało, że cię na to nie stać.
    I teraz masz dwie odpowiedzi, które im możesz udzielić
    a) wyjechałem z Polski na stałe i nie podlegam polskiemu urzędowi skarbowemu
    więc się odwalcie. W Polsce tylko inwestuję, a pieniądze pochdzą z
    zagranicy.

    b)mój wyjazd jest tynczasowy, więc podlegam pod polski US, ale z racji umowy
    pomiędzy Polską i Irlandią dochody w Irlandii nie są opodatkowane w Polsce,
    a mają tylko wpływ na wyskość stawki podatkowej zastosowanej do podatków w
    Polsce.
    Z polskich dochoódw się rozliczyłem, więc ile zarobiłem w Irlandii w 2005
    roku macie.
    A za 2006 zgodnie z tym, że w Polsce zrobiłem zero, więc nie miałem
    obowiązku składać pit, dlatego też nie wiedzie ile zarobiłem w Irlandii, ale
    jak chcecie wiedzieć to wam chętnie powiem, żeby było widac, że mnie jednak
    na tą nieruchomość było stać.