  • 1. Data: 2007-07-06 12:39:42
    Temat: nieprawidlowo zlozony pit
    Od: V <f...@f...fake>

    Witam,

    W 2005 roku pracowalem w PL i w Irlandii.
    Niestety z powodu zaniedbania i niewiedzy w PIT za 2005 uwzglednilem
    tylko dochody w PL.

    za 2006 w ogole nie wyslalem nic. (nie pracowalem w PL)

    Zgodnie z tym, czego sie juz dowiedzialem powinienem teraz zlozyc
    korekte PIT za 2005 i wyslac za 2006 jakies NIP-3.

    Pytanie: czy powyzsze jest prawdziwe? Jakie to koszty/kary? Co moze mi
    grozic w przypadku gdy nie zloze korekty? czy musze cokolwiek skladac za
    2006r? Caly czas pracuje w Irl.

    dzieki,

    V.

  • 2. Data: 2007-07-06 15:44:25
    Temat: Re: nieprawidlowo zlozony pit
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "V" <f...@f...fake> wrote in message news:f6ld8m$hga$1@news.onet.pl...
> [...]
    >

    > Pytanie: czy powyzsze jest prawdziwe? Jakie to koszty/kary? Co moze mi
    > grozic w przypadku gdy nie zloze korekty? czy musze cokolwiek skladac za

    Tak, za 2005 rok skadasz korekte uwzgledniajac zarobki z irlandii i
    doplacasz roznice z odsetkami od 1 maja 2005 do dnia zaplaty.
    Co do NIP-3 to nie ma obowiazku wysylania nip-3 jesli sie wyjezdza z kraju.
    Bardziej zadbaj o wymeldowanie.

  • 3. Data: 2007-07-06 15:49:51
    Od: V <f...@f...fake>

    witek wrote:

> [...]
    > doplacasz roznice z odsetkami od 1 maja 2005 do dnia zaplaty.
    > Co do NIP-3 to nie ma obowiazku wysylania nip-3 jesli sie wyjezdza z

    dzieki za odpowiedz. czy roznica z odsetkami to jedyne zagrozenie? czy
    groza mi jakies inne kary za zlozenie blednego PIT?

    V.

  • 4. Data: 2007-07-06 16:56:49
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 06.07.2007 V <f...@f...fake> napisał/a:

    > dzieki za odpowiedz. czy roznica z odsetkami to jedyne zagrozenie? czy
    > groza mi jakies inne kary za zlozenie blednego PIT?

    Przed kontrolą to nie.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 5. Data: 2007-07-06 17:11:36
    Od: V <f...@f...fake>

    Samotnik wrote:

    > Przed kontrolą to nie.

    Chcialbym oszacowac sobie wysokosc doplaty, jakiej wysokosci odsetek
    moge sie spodziewac? Ile czasu US ma na skontrolowanie mnie? Slyszalem,
    ze termin ten ulegl ostatnio wydluzeniu do 10 lat.

    A teraz jesli moge troche rozbudowac pytanie: Zalozmy ze kupie w PL
    nieruchomosc. Czy oznacza to ze uzyskam dochod a co za tym idzie
    koniecznosc zlozenia PIT w nastepnym roku? jesli tak to czy znow bede
    musial uwzglednic dochody z Irlandii?

    V.

  • 6. Data: 2007-07-06 17:20:12
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-07-2007 o 19:11:36 V <f...@f...fake> napisał(a):

    > Chcialbym oszacowac sobie wysokosc doplaty, jakiej wysokosci odsetek
    > moge sie spodziewac? Ile czasu US ma na skontrolowanie mnie? Slyszalem,
    > ze termin ten ulegl ostatnio wydluzeniu do 10 lat.

    Nie peknaj brachu :)

    Z KKSu:

    "
    Art. 16.

    § 1. Nie podlega karze za przestępstwo skarbowe lub wykroczenie skarbowe
    sprawca, który po popełnieniu czynu zabronionego zawiadomił o tym organ
    powołany do ścigania, ujawniając istotne okoliczności tego czynu, w
    szczególności
    osoby współdziałające w jego popełnieniu.

    ^^^^^^ pierwsza furtka

    § 2. Przepis § 1 stosuje się tylko wtedy, gdy w terminie wyznaczonym przez
    uprawniony organ postępowania przygotowawczego uiszczono w całości
    wymagalną
    należność publicznoprawną uszczuploną popełnionym czynem zabronionym.
    Jeżeli czyn zabroniony nie polega na uszczupleniu tej należności, a
    orzeczenie przepadku przedmiotów jest obowiązkowe, sprawca powinien złożyć
    te przedmioty, natomiast w razie niemożności ich złożenia - uiścić ich
    równowartość pieniężną; nie nakłada się obowiązku uiszczenia ich
    równowartości
    pieniężnej, jeżeli przepadek dotyczy przedmiotów określonych w art. 29
    pkt 4.

    § 3. Jeżeli złożone przedmioty podlegające przepadkowi mogą ulec szybkiemu
    zniszczeniu lub zepsuciu, ich przechowywanie byłoby połączone z
    niewspółmiernymi
    kosztami lub nadmiernymi trudnościami albo powodowałoby znaczne
    obniżenie ich wartości, organ postępowania przygotowawczego nakłada
    na sprawcę obowiązek uiszczenia ich równowartości pieniężnej, chyba że
    przepadek dotyczy przedmiotów określonych w art. 29 pkt 4.

    § 4. Zawiadomienie powinno być złożone na piśmie albo przekazane ustnie
    do protokołu.

    § 5. Zawiadomienie jest bezskuteczne, jeżeli zostało złożone:
    1) w czasie, kiedy organ ścigania miał już wyraźnie udokumentowaną
    wiadomość
    o popełnieniu przestępstwa skarbowego lub wykroczenia skarbowego,
    2) po rozpoczęciu przez organ ścigania czynności służbowej, w szczególności
    przeszukania, czynności sprawdzającej lub kontroli zmierzającej do
    ujawnienia
    przestępstwa skarbowego lub wykroczenia skarbowego, chyba że
    czynność ta nie dostarczyła podstaw do wszczęcia postępowania o ten czyn
    zabroniony.

    § 6. Przepisu § 1 nie stosuje się wobec sprawcy, który:
    1) kierował wykonaniem ujawnionego czynu zabronionego,
    2) wykorzystując uzależnienie innej osoby od siebie, polecił jej wykonanie
    ujawnionego czynu zabronionego,
    3) zorganizował grupę albo związek mający na celu popełnienie przestępstwa
    skarbowego albo taką grupą lub związkiem kierował, chyba że zawiadomienia,
    o którym mowa w § 1, dokonał ze wszystkimi członkami grupy lub
    związku,
    4) nakłaniał inną osobę do popełnienia przestępstwa skarbowego lub
    wykroczenia
    skarbowego w celu skierowania przeciwko niej postępowania o ten
    czyn zabroniony.

    Art. 16a.
    Nie podlega karze za przestępstwo skarbowe lub wykroczenie skarbowe, kto
    złożył
    prawnie skuteczną, w rozumieniu przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa,
    korektę
    deklaracji podatkowej wraz z uzasadnieniem przyczyny korekty i w całości
    uiścił,
    niezwłocznie lub w terminie wyznaczonym przez uprawniony organ, należność
    publicznoprawną
    uszczuploną lub narażoną na uszczuplenie.

    ^^^^^ Druga furtka

    "

    A teraz z Ordynacji:

    "
    Korekta deklaracji
    Art. 81. § 1. Je?eli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy,
    płatnicy i inkasenci
    mogą skorygować uprzednio zło?oną deklarację.
    § 2. Skorygowanie deklaracji następuje przez zło?enie korygującej
    deklaracji wraz z
    dołączonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn korekty.
    Art. 81a. (uchylony).
    Art. 81b. § 1. Uprawnienie do skorygowania deklaracji:
    1) ulega zawieszeniu na czas trwania postępowania podatkowego lub kontroli
    podatkowej - w
    zakresie objętym tym postępowaniem lub kontrolą;
    2) przysługuje nadal po zakończeniu:
    a) kontroli podatkowej,
    b) postępowania podatkowego - w zakresie nieobjętym decyzją określającą
    wysokość
    zobowiązania podatkowego.
    § 2. Korekta zło?ona w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 1, nie wywołuje
    skutków
    prawnych.
    § 3. Przepisu § 1 pkt 2 lit. a nie stosuje się w zakresie podatku od
    towarów i usług.
    "

    Także jak widzisz nic się nie stało - składasz korektę z wyjaśnieniem
    + czynny żal na dokładkę żeby wykorzystać wszystkie furtki,
    wpłacasz kasiore i jestes czysty jak łza.

> [...]
    > nieruchomosc. Czy oznacza to ze uzyskam dochod a co za tym idzie
    > koniecznosc zlozenia PIT w nastepnym roku? jesli tak to czy znow bede

    Zaraz zaraz, od kiedy wydatek jest dochodem wydającego :)

  • 7. Data: 2007-07-06 17:29:58
    Od: V <f...@f...fake>

    > Zaraz zaraz, od kiedy wydatek jest dochodem wydającego :)

    sory za te bzdury ktore napisalem, ale kompletnie sie na tym nie znam i
    po prostu pomyslalem sobie ze przy zakupie placi sie jakis tam podatek
    no i wejscie w posiadanie nieruchomosci to jest wzbogacenie sie, no cos
    jak dochod:) wolalem sie upewnic czy nie pociaga to za soba koniecznosci
    uwglednienia tego na PIT.

    dzieki za tak kompletna odpowiedz

    pzdr,

    V.

  • 8. Data: 2007-07-06 17:53:23
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-07-2007 o 19:29:58 V <f...@f...fake> napisał(a):

> [...]
    > po prostu pomyslalem sobie ze przy zakupie placi sie jakis tam podatek
    > no i wejscie w posiadanie nieruchomosci to jest wzbogacenie sie, no cos

    Dochód to by był gdybyś dostała friko.

    > wolalem sie upewnic czy nie pociaga to za soba koniecznosci uwglednienia
    > tego na PIT.

    Przy zakupie samochodu od zwykłego Kowalskiego płaci się PCC,
    coś koło 2% wartości, ale to nie od dochodu tylko od umowy.
    Taki socjalistyczny wynalazek :)

    PIT ogólnie mówiąc płacisz albo od tego co zarobisz, albo od tego co
    dostaniesz
    za friko(jeśli nie jest to darowizna, od której jest podatek od spadkówi
    darowizn :D ).

  • 9. Data: 2007-07-06 18:39:57
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "V" <f...@f...fake> wrote in message news:f6lt6h$29s$1@news.onet.pl...

    > Chcialbym oszacowac sobie wysokosc doplaty, jakiej wysokosci odsetek moge
    > sie spodziewac?

    A gdzieś w internecie powinieneś znaleźć wysokośc odsetek. Pamiętaj, że
    mogły się zmienić, więc musisz liczyć okresami.

    > Ile czasu US ma na skontrolowanie mnie? Slyszalem, ze termin ten ulegl
    > ostatnio wydluzeniu do 10 lat.

    Miec lat od konca roku w ktorym składałes zeznanie, czyli w praktyce 6.

> [...]
    > nieruchomosc. Czy oznacza to ze uzyskam dochod a co za tym idzie
    > koniecznosc zlozenia PIT w nastepnym roku? jesli tak to czy znow bede

    Nie.
    Ale US będzie się miał prawo zapytać skąd miałeś pieniądze, bo z rozliczeń w
    ich komputerze będzie wynikało, że cię na to nie stać.
    I teraz masz dwie odpowiedzi, które im możesz udzielić
    a) wyjechałem z Polski na stałe i nie podlegam polskiemu urzędowi skarbowemu
    więc się odwalcie. W Polsce tylko inwestuję, a pieniądze pochdzą z
    zagranicy.

    b)mój wyjazd jest tynczasowy, więc podlegam pod polski US, ale z racji umowy
    pomiędzy Polską i Irlandią dochody w Irlandii nie są opodatkowane w Polsce,
    a mają tylko wpływ na wyskość stawki podatkowej zastosowanej do podatków w
    Polsce.
    Z polskich dochoódw się rozliczyłem, więc ile zarobiłem w Irlandii w 2005
    roku macie.
    A za 2006 zgodnie z tym, że w Polsce zrobiłem zero, więc nie miałem
    obowiązku składać pit, dlatego też nie wiedzie ile zarobiłem w Irlandii, ale
    jak chcecie wiedzieć to wam chętnie powiem, żeby było widac, że mnie jednak
    na tą nieruchomość było stać.

  • 10. Data: 2007-07-06 19:08:46
    Od: <s...@a...pl>

    > Przy zakupie samochodu od zwykłego Kowalskiego płaci się PCC,
    > coś koło 2% wartości, ale to nie od dochodu tylko od umowy.
    > Taki socjalistyczny wynalazek :)

    =2%

    w KF: od wartości w umowie, o ile nie odbiega ona zbytnio od wartości
    rynkowej :)