  • Data: 2004-01-24 19:38:13
    Temat: Re: niesciagalne wierzytelnosci a vat
    Od: "daanuta" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z nieznanych mi przyczyn interpretujesz (albo tylko mi sie tak wydaje)
    > moment splaty dlugu jako moment ponownej sprzedazy tego samego przedmiotu.

    zle ci sie wydaje
    nie chce mi sie tego na nowo tlumaczyc
    przeanalizuj przypadek gdy wierzytelnosc w calosci niesciagalna
    zrozumiesz ze podatnik (sprzedawca) placi vat, nie sciagnowszy go uprzednio
    od nabywcy
    warto sie zastanowic czy wystapila ustawowa odplatna (zaznaczam ODPLATNA)
    sprzedaz towaru, jesli zaplaty nie otrzymal
    nie koncowy odbiorca pokrywa podatek vat a sprzedawca i tym samym musi
    odprowadzic do skarbu panstwa
    podatnik (sprzedawca) dopelnil wszystkich formalnosci, a mimo to z wlasnej
    kieszeni pokrywa dlug (podatek) jaki otrzymac powinien od odbiorcy
    wyrok sadu i kwalifikacja dlugu jako niesciagalna wierzytelnosc nie zwalnia
    podatnika od zaplaty owego podatku
    nie dosc ze nie otrzymal zaplaty od nieuczciwego kontrahenta to zaplacic
    musi jeszcze ten nieszczesny vat
    podatek odprowadza sie do skarbu panstwa, jesli podatnik nie byl wstanie
    wyegzekwowac go od kontrahenta, placi z wlasnej kieszeni
    zauwazylam ze uzywasz w wypowiedzi roznych czasow...czyz zaplata w czasie
    przeszym nie jest zaplata?

    >Ciach ciag dalszy bo i tak nie moge dojsc o co ci chodzi, a zgodnosc
    >przepisow z konstytucja obchodzi mnie wtedy kiedy SN ja orzeka lub nie

    nie poradze nic na to ze nie potrafisz zrozumiec...
    mnie zas zgodnosc przepisow z konstytucja obchodzi nie tylko gdy ktos o tym
    glosno krzyczy

    pozdrawiam
    dana