eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiniezlikwidowanie REGON - konsekwecje ? [wezwanie z US] › Re: niezlikwidowanie REGON - konsekwecje ? [wezwanie z US]
    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: niezlikwidowanie REGON - konsekwecje ? [wezwanie z US]
    Date: Wed, 06 Sep 2006 15:39:50 +0200

    amused wrote:

    > Otrzymałem wczoraj pismo z US (zwykłym listem),w którym wzywają mnie
    > do przedłożenia "zlikwidowanego REGONU" oraz do potwierdzenia za
    > zgodność - decyzji z UM o wykreśleniu z ewidencji DG.
    >
    > Działalność likwidowałem na początku roku i moje biuro rachunkowe, z
    > tego co wiem, rozesłało niezbędne informacje do wszystkich instytucji,
    > które należy powiadomić o zakończeniu działalności. Nie miałem pojęcia
    > o konieczności likwidowania REGON.

    To wysłało do wszystkich (w tym do GUS) czy nie?

    > Jakie są praktyczne konsekwencje nie dopełnienia tego wymogu
    > (bzdurnego - IMHO) ?

    A dlaczego bzdurnego?

    > US w swoim piśmie pisze, iż niezastosowanie się do wezwania spowoduje
    > "pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia". Czyli, co ? Stwierdzą, że nie
    > zlikwidowałem działalności i poniosę jakieś konsekwencje karne ?

    Zapewne formalnie to dopiero teraz zaczęli rozpatrywać twoje
    wyrejestrowanie DG. I ponieważ nie dołączyłeś do niego wszystkich
    niezbędnych dokumentów, nie mogą tego skutecznie zrobić. Wybór należy
    do ciebie. Ja tylko mam wątpliwości czy odmowa wyrejestrowania może
    nastąpić na zasadzie "pozostawienia sprawy bez rozpatrzenia"? Czy
    przypadkiem nie wymaga wydania decyzji odmownej.