  • 1. Data: 2006-09-05 22:22:50
    Temat: niezlikwidowanie REGON - konsekwecje ? [wezwanie z US]
    Od: "amused" <am@brakdanychdlaspamerow>

    Witam,

    Otrzymałem wczoraj pismo z US (zwykłym listem),w którym wzywają mnie do
    przedłożenia "zlikwidowanego REGONU" oraz do potwierdzenia za zgodność -
    decyzji z UM o wykreśleniu z ewidencji DG.

    Działalność likwidowałem na początku roku i moje biuro rachunkowe, z tego co
    wiem, rozesłało niezbędne informacje do wszystkich instytucji, które należy
    powiadomić o zakończeniu działalności. Nie miałem pojęcia o konieczności
    likwidowania REGON.

    Jakie są praktyczne konsekwencje nie dopełnienia tego wymogu (bzdurnego -
    IMHO) ?

    US w swoim piśmie pisze, iż niezastosowanie się do wezwania spowoduje
    "pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia". Czyli, co ? Stwierdzą, że nie
    zlikwidowałem działalności i poniosę jakieś konsekwencje karne ?

    Dziękuję za rozjaśnienie. Trochę się zdenerwowałem. Działalności nie
    prowadzę od stycznia, a nagle ktoś się budzi, że czegoś brakuje...

  • 2. Data: 2006-09-06 07:25:58
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "amused" <am@brakdanychdlaspamerow> napisał

    > Dziękuję za rozjaśnienie. Trochę się zdenerwowałem. Działalności nie
    > prowadzę od stycznia, a nagle ktoś się budzi, że czegoś brakuje...

    To normalne w tym kraju...

    Odebrales z UM dokument o wykresleniu? Jesli nie,
    to idz tam, musza gdzies go przechowywac w archiwum.

    A odnosnie GUSu. Wejdz na ich strone, wypelnil formularz
    RG-2 i wyslij piorytetem poleconym do GUSu. Mozesz
    dopsiac, ze zalezy Ci na szybkim rozpatrzeniu sprawy.
    Dostaniesz do tygodnia dokument, stwierdzajacy,
    ze Twoj REGON zostal skasowany.

    Jesli zas chodzi o konsekwencje to nie mam pojecia.
    Moze trafiles na jakas wredna babe w US (co nie jest trudne)
    i chce sie wykazac. Zrob tak jak powyzej dla swojego
    dobra...

    BTW: rozmawialem z tydzien temu z poborca
    podatkowym z Urzedu Skarbowego - powiedzial
    mi, ze dostali "prikas" od "gory", aby skuteczniej
    gnebic i egzekwowac podatnika. Nawet za piec
    zlotych nie wahaja sie zajmowac sprzetu w firmach
    i blokowac kont. Twierdza, ze tak musza, bo gora
    karze...

    Neko

  • 3. Data: 2006-09-06 08:21:40
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-09-2006 o 09:25:58 Neko <miglce@_bez_spamu_wp.pl> napisał:

> [...]
    > dopsiac, ze zalezy Ci na szybkim rozpatrzeniu sprawy.
    > Dostaniesz do tygodnia dokument, stwierdzajacy,

    Jak pójdzie osobiście to w 10 min będzie miał papierek

  • 4. Data: 2006-09-06 13:39:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    amused wrote:

> [...]
    > tego co wiem, rozesłało niezbędne informacje do wszystkich instytucji,
    > które należy powiadomić o zakończeniu działalności. Nie miałem pojęcia

    To wysłało do wszystkich (w tym do GUS) czy nie?

    > Jakie są praktyczne konsekwencje nie dopełnienia tego wymogu
    > (bzdurnego - IMHO) ?

    A dlaczego bzdurnego?

    > US w swoim piśmie pisze, iż niezastosowanie się do wezwania spowoduje
    > "pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia". Czyli, co ? Stwierdzą, że nie
    > zlikwidowałem działalności i poniosę jakieś konsekwencje karne ?

    Zapewne formalnie to dopiero teraz zaczęli rozpatrywać twoje
    wyrejestrowanie DG. I ponieważ nie dołączyłeś do niego wszystkich
    niezbędnych dokumentów, nie mogą tego skutecznie zrobić. Wybór należy
    do ciebie. Ja tylko mam wątpliwości czy odmowa wyrejestrowania może
    nastąpić na zasadzie "pozostawienia sprawy bez rozpatrzenia"? Czy
    przypadkiem nie wymaga wydania decyzji odmownej.

  • 5. Data: 2006-09-07 08:23:56
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał

    > A dlaczego bzdurnego?

    No jak to dlaczego? Przeciez to jest CHORE I NIENORMALNE!
    Skoro zlozylem wniosek o wykreslenie z wpisu do ewidencji
    gosp. w UM to w dobie komputerow automatycznie
    powinien byc powiadomiony US i wszystkie inne instytucje,
    tak, aby Kowalski nie musial biegac po tych wszystkich
    popapranych urzedach! Takie bzdury to moga
    byc tylko w tym nienormalnych kraju.

    Kto to widzial, zeby przy zakladaniu firmy czy likwidowaniu
    biegac od jednego urzedu do drugiego zamiast
    zalatwic wszystko w jednym okienku, a firme
    miec juz na drugi dzien otwarta? To jest wlasnie
    jedna z wielu tysiecy bzdur w tym kraju!

    Neko

  • 6. Data: 2006-09-07 22:07:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Sep 2006, Neko wrote:

> [...]
    > gosp. w UM to w dobie komputerow automatycznie
    > powinien byc powiadomiony US i wszystkie inne instytucje,

    Ha, prawdopodobnie one *są* powiadamiane :>

    > tak, aby Kowalski nie musial biegac po tych wszystkich
    > popapranych urzedach!

    Ale chyba za dużo wymagasz od naszych ustawodawców...
    Oni wymyślili tak: "jak Kowalskiemu każemy wszystko załatwić
    w każdym urzędzie osobno, zas system korespondencji pozwoli
    posłać owe dokumenty w taki sam sposób jak Kowalski będzie
    latał to mamy KONTROLĘ" :>

    > Takie bzdury to moga
    > byc tylko w tym nienormalnych kraju.

    Widocznie KONTROLA to podstawa :>
    No cóż :(

    > jedna z wielu tysiecy bzdur w tym kraju!

    Liczysz na głosy sprzeciwu???
    ;)

    pzdr, Gotfryd