  • 1. Data: 2012-02-06 14:32:44
    Temat: niskie umowy o dzieło
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Witam,

    Jak to jest przy umowach o dzieło poniżej 200zł - niby rozlicza się je
    ryczałtowo bez obliczania KUP i w ogóle bez uwzględniania ich w PITcie,
    ale czy taka forma jest obowiązkowa?

    Dostałem od zamawiającego dzieło za zeszły rok PIT na 60zł, mi to nawet
    pasuje, ale czy to poprawne?

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2012-02-06 14:50:03
    Temat: Re: niskie umowy o dzieło
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/6/2012 8:32 AM, Liwiusz wrote:
> [...]
    > ale czy taka forma jest obowiązkowa?
    >
    > Dostałem od zamawiającego dzieło za zeszły rok PIT na 60zł, mi to nawet

    obowiązkowa.
    przynajmniej tak mi sie wydaje.

  • 3. Data: 2012-02-06 17:11:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Feb 2012, Liwiusz wrote:

> [...]
    > ryczałtowo bez obliczania KUP i w ogóle bez uwzględniania ich w PITcie, ale

    Niestety.
    Ministerialna pensja nie pozwala opłacanemu pomysleć, że przy takich
    drobnych dochodach stawia niektórych wykonawców przed alternatywą
    "na czarno albo dopłacę" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-02-06 20:14:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Niestety.
    > Ministerialna pensja nie pozwala opłacanemu pomysleć, że przy takich
    > drobnych dochodach stawia niektórych wykonawców przed alternatywą
    > "na czarno albo dopłacę" :>

    To jak, mimo, że dostałem PITa 11, mam go nie uwzględniać w swoim PITcie?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-02-07 06:59:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 06 Feb 2012 21:14:14 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > To jak, mimo, że dostałem PITa 11, mam go nie uwzględniać w swoim
    > PITcie?

    Najpierw zadaj sobie pytanie jakiego rozliczenia podatku zazyczeles sobie
    w rachunku, ktory wystawiles dla firmy? Ryczaltem czy na zasadach
    ogolnych?

  • 6. Data: 2012-02-07 07:00:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    > To jak, mimo, że dostałem PITa 11, mam go nie uwzględniać w swoim
    > PITcie?

    Najpierw zadaj sobie pytanie jakiego rozliczenia podatku zazyczyles sobie

  • 7. Data: 2012-02-07 07:10:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-07 08:00, jureq pisze:

    > Najpierw zadaj sobie pytanie jakiego rozliczenia podatku zazyczyles sobie
    > w rachunku, ktory wystawiles dla firmy? Ryczaltem czy na zasadach
    > ogolnych?

    Jak to często bywa - zażyczyłem sobie poprzez podpisanie rachunku in
    blanco, uzupełnionego później przez zamawiającego :)

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2012-02-07 07:51:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 07 Feb 2012 08:10:05 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Jak to często bywa - zażyczyłem sobie poprzez podpisanie rachunku in
    > blanco, uzupełnionego później przez zamawiającego :)

    No to masz jeszcze trochę czasu na wyjaśnienie razem z firmą co tam
    wpisali i skorygowanie błędów.

  • 9. Data: 2012-02-07 09:38:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Feb 2012, jureq wrote:

    > Najpierw zadaj sobie pytanie jakiego rozliczenia podatku zazyczyles sobie
    > w rachunku, ktory wystawiles dla firmy? Ryczaltem czy na zasadach
    > ogolnych?

    Prawdę mówiąc, to obie strony mogą dostać podatkową maczetą w plecy,
    bo błąd podatnika nie upoważnia płatnika do nieprawidłowego odprowadzenia
    podatku :>

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-02-07 14:11:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Prawdę mówiąc, to obie strony mogą dostać podatkową maczetą w plecy,
    > bo błąd podatnika nie upoważnia płatnika do nieprawidłowego odprowadzenia
    > podatku :>

    A co mi sugerujecie? Olać otrzymanego PITa i nie wpisywać ich do mojego
    zeznania? :)

    --
    Liwiusz