    From: "jas" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: niższy podatek vat 19% - jakie korzyści
    Date: 1 Dec 2004 14:24:36 +0100

    > Jeżeli masz uzgodnione ceny brutto - to zgodzę się z tobą.
    > Ale w ten sposób to Ty *podniosłeś* klientowi cenę - i na tym zarobiłeś, a
    > nie na podatku VAT.
    > IMHO w większości przypadków stosuje się w umowach z kontrahentami ceny
    > netto - a wtedy ma zastosowanie przypadek przeze mnie wcześniej opisany.

    Tu też się nie mogę zgodzić a już wyjaśniam dlaczego
    1 Przed wejściem na Vat odprowadzałem jak każdy przedsiębiorca podatek
    dochodowy - jestem zleceniobiorcą i prowadzę DG dla zleceniodawcy który jest
    zwolniony z płacenia podatku Vat.
    2 Po wejściu na Vat doszedł mi drugi podatek i można powiedzieć że ja na tym
    sporo straciłem ponieważ wystawiając faktury Vat tak jak dotychczas muszę
    dodatkowo odrowadzać Vat. Wcześniej też przykładowo wystawiałem rachunek na
    5000zł ale martwiłem się wtedy tylko i wyłącznie podatkiem dochodowym
    a teraz wystawiam Fakturki Vat na 5000zł i martwię się podatkiem dochodowym i
    do tego Vat. Także nie podniosłem ceny klientowi:)
    Dlatego pojawiło się na forum moje pytanie co zyskaliby przedsiębiorcy w
    podobnej sytuacji tak jak ja - jak wychodzi z wyliczeń - wprowadzenie stawki
    19% w moim i w wielu innych przypadkach choć po troszę zrekompensowałoby
    płacenie tego Vat-u. Inaczej wyglądałaby sprawa gdyby zleceniodawca nie był
    zwolniony z tego podatku - mógłbym wtedy w momencie przechodzenia na Vat
    doliczyć do faktury te 22% i wszystko byłoby ok - on by sobie ten Vat odliczył
    a ja bym nic nie stracił - tylko zyskał ale realia są troszkę inne:)
    Dziękuję za wszelkie podpowiedzi i odpowiedzi
    pzdr jas