  • 1. Data: 2002-02-04 18:49:40
    Temat: powod wymowienia- 80% zwolnien lekarskich
    Od: "Marcin na Laptopie" <a...@a...pl>

    zwolnilem pracownika
    Wymowienie dostal i podpisal w pazdzierniku a swiadectwo pracy w polowie
    stycznia (pracowal do 10.01.2002)
    Dzisiaj pokazal ze Kodeks Pracy art30 par4 pkt mowi ze musze napisac
    dlaczego go zwalniam
    Wiec pytania:
    1) przyjal do wiadomosci w pazdzierniku i bylo OK a swiadectwo pracy dostal
    w polowie stycznia - czy teraz moze zadac sprostowania czy to juz jest
    przedawnione?
    2) Co mam mu tam wpisac?"z powodu niewyobrazalnie wysokiej chorobliwosci"
    (srednio rocznie 2-3m-ce i do tego na 100% lewe ale tego niestety nie
    udowodnie - a wiem bo innej osobie sie przyznal) i faktycznie z tego powodu
    go zwolnilem
    3) Co mnie jako pracodwawcyi moze zrobic jesli mu nie wpisze prawdy tylko
    jakies urzedowe "bleble" nic nikomu nie mowiace?

    odpowiedzi prosze najlepiej na a...@a...pl

    Marcin Brzozowski

  • 2. Data: 2002-02-04 19:45:58
    Temat: Re: powod wymowienia- 80% zwolnien lekarskich
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > Dzisiaj pokazal ze Kodeks Pracy art30 par4 pkt mowi ze musze napisac
    > dlaczego go zwalniam

    I ma racje (chyba że w umowie o prace na czas określony zawarto klauzulę
    przewidzianą w ar. 33 kp), ponadto powinien Pan pouczyć go o prawie do
    odwołania się do sądu pracy (Art. 30 § 5 kp)

> [...]
    dostal
    > w polowie stycznia - czy teraz moze zadac sprostowania czy to juz jest

    Nie, nie jest.

> [...]
    > (srednio rocznie 2-3m-ce i do tego na 100% lewe ale tego niestety nie
    > udowodnie - a wiem bo innej osobie sie przyznal) i faktycznie z tego

    No musiałby Pan wtedy wykazać że zwolnienia są wątpliwe, a skoro nie może
    Pan to powinien się Pan liczyć ztym, że pracownik może pójść do sądu pracy i
    w krótkim czasie być przywrócony (Pan płąci odszkodowanie za czas
    pozostawania bez pracy) lub sąd może zasądzić odszkodowanie. Żeby temu
    zapobiec musi pan wymyślej jakąś wiarygodną i obiektywną przyczynę
    zwolnienia.

    > 3) Co mnie jako pracodwawcyi moze zrobic jesli mu nie wpisze prawdy tylko
    > jakies urzedowe "bleble" nic nikomu nie mowiace?

    J.w.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-02-04 20:05:30
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

    "KRZEM" <m...@s...pl000> writes:

> [...]
    > pozostawania bez pracy) lub sąd może zasądzić odszkodowanie. Żeby temu
    > zapobiec musi pan wymyślej jakąś wiarygodną i obiektywną przyczynę

    A to w Polsce nie można pracownika zwolnić 'bo tak'? Trzeba się z tego
    tłumaczyć? Tak jakby pracownik robił łaskę, że pracuje dla danej firmy? O
    rany, rzeczywiście parę lat i cofniemy się do epoki kamienia łupanego. :(
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 4. Data: 2002-02-04 20:25:45
    Temat: no to jaki art wpisac jako POWOD wymowienia?
    Od: "Marcin na Laptopie" <a...@a...pl>

    nie jest to likwidacja firmy, nie jest likwidacja stanowiska
    to jak to sie ujmuje urzedowo?

  • 5. Data: 2002-02-04 21:26:49
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > A to w Polsce nie można pracownika zwolnić 'bo tak'? Trzeba się z tego
    > tłumaczyć?

    No nie można, przynajmniej w przypadku umów na czas nieokreślony.

    Tak jakby pracownik robił łaskę, że pracuje dla danej firmy? O
    > rany, rzeczywiście parę lat i cofniemy się do epoki kamienia łupanego. :(

    Hmm, a w tym czasie były jakieś przepisy chroniące pracowników?

    Marcin.

  • 6. Data: 2002-02-04 21:26:55
    Temat: Re: no to jaki art wpisac jako POWOD wymowienia?
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > nie jest to likwidacja firmy, nie jest likwidacja stanowiska
    > to jak to sie ujmuje urzedowo?

    No cóż, w wypowiedzeniu podaje się przyczynę wypowiedzenia. Przepraszam, ale
    ja Panu fikcji wymyślać nie będę.

    Marcin.

  • 7. Data: 2002-02-05 09:54:10
    Od: "Maras" <M...@m...com>

    a nie możesz napisać 'Utrata zaufania' ?

  • 8. Data: 2002-02-05 10:14:16
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > a nie możesz napisać 'Utrata zaufania' ?

    To nie wystarczy, trzeba wskazać jeszcze przyczynę tej utraty i kolko się
    zamyka :o)

    Marcin.

  • 9. Data: 2002-02-05 10:24:44
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@c...pl>

    Użytkownik "KRZEM" <m...@s...pl000> napisał w wiadomości

    > To nie wystarczy, trzeba wskazać jeszcze przyczynę tej utraty i kolko się
    > zamyka :o)
    >
    > Marcin.

    To może jakieś "niezadowalające wyniki pracy"?
    Kasia

  • 10. Data: 2002-02-05 10:29:27
    Od: "JF" <f...@l...com.pl>

    > To może jakieś "niezadowalające wyniki pracy"?
    > Kasia

    Mnie doradca prawny kiedys sugerowa abym uzasadnil zwolnienie pojawiajacymi
    sie u mnie
    odruchami wymiotnymi na widok konkretnego pracownika.
    Sa pewne szanse ze Sad Pracy ulituje sie wtedy nad pracodawca.
    Inne uzasadnienia musza byc udowodnione.
    To moje, pierwsze, mozna poprzec wizja lokalna.
    Ju.