  • 1. Data: 2005-01-22 13:02:12
    Temat: nota korygująca
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    witam

    ciekawa jestem, jak to się robi w innych firmach.......
    czy jesli np. jest błąd w fakturze zakupu w nazwie firmy, to wystawia się
    notę korygującą i z ewentualnym odliczeniem VAT czeka się na powrót
    podpisanej noty, czy też odlicza się VAT od razu i wystaczy sam fakt
    wystawienia noty.

    w us powiedziano, że w przypadku noty nie ma obowiązku czekania na podpis,
    ale.... nie wiem co zrobić, jesli ktoś noty nie odesle np.... bo w sumie
    jest jak wół, ze jeśli dane w fv są nieprawidłowe, to VAT-u odliczać nie
    można...

    wiem, ze moje problemy są... conajmniej smieszne, ale lubię wszystko
    wiedzieć na 100 %

    z góry dziękuję za podpowiedź
    pozdrawiam
    monika

  • 2. Data: 2005-01-22 15:08:37
    Temat: Re: nota korygująca
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Jan 2005, Kalina wrote:
    [...]
    >+ notę korygującą i z ewentualnym odliczeniem VAT czeka się na powrót
    >+ podpisanej noty

    Czekaj. Powiadasz że jak ja błąd zauważyłem po 2 miesiącach to
    miałem "cofnąć" odliczenie VAT, zapodać notę - i na nowo odliczyć ?
    A co do not - to zanosiłem i podetykałem pod nos do podpisu więc
    innych dylematów nie miałem :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-22 15:42:14
    Od: "Paweł i Dori R" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > można...
    >
    > wiem, ze moje problemy są... conajmniej smieszne, ale lubię wszystko

    Witam!
    Robię to w ten sposób, że wystawiam notę z datą tą samą co data wystawienia
    faktury. Jeżeli niosę ją osobiście to proszę o podpis, ale jeżeli ją wysyłam
    to dołączam karteczkę z prośbą o nie wpisywanie daty, ponieważ wtedy Vat
    można odliczyć od takiej faktury dopiero z datą podpisania noty. Dla tych co
    tą notę podpisują, sama nota nie ma właściwie żadnego znaczenia, natomiast
    dla nabywcy ma znaczenie bardzo duże.
    I jeszcze jedno - faktury sprwadzam zaraz po zebraniu ich wsystkich z danego
    miesiąca. Pozwala mi więc na szybkie znalezienie "nieprawidłowości"na
    fakturze.

    Dori R.

  • 4. Data: 2005-01-22 19:13:54
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > On Sat, 22 Jan 2005, Kalina wrote:
    > [...]
    >
    > Czekaj. Powiadasz że jak ja błąd zauważyłem po 2 miesiącach to
    > miałem "cofnąć" odliczenie VAT, zapodać notę - i na nowo odliczyć ?

    nie.... ale jesli miałeś błąd na fakturze, to właściwie nie mógłbyś odliczyć
    VAT-u, jeśli nie napisałbyś noty. gdyby np us przyszedł na kontrolę po
    miesiącu, a ty dopiero w trakcie kontroli zauważyłbyś, że jest błąd, to...
    niestety musiałbyś cofnać odliczenie VAT-u, a raczej US by ci cofnął i
    jeszcze karę wlepił.

    pozdrawiam
    monika

  • 5. Data: 2005-01-22 19:17:54
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Użytkownik "Paweł i Dori R" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:csts8v$u94$1@prince.fastnet.pl...

> [...]
    > to dołączam karteczkę z prośbą o nie wpisywanie daty, ponieważ wtedy Vat
    > można odliczyć od takiej faktury dopiero z datą podpisania noty.

    hmmmm.... czy była u ciebie kontrola, która tak kiedyś stwierdziała, czy to
    twoja przezorność???
    to znaczy czy kiedyś us przyczepił się, ze miałeś notę, ale nie byłą
    podpisana???

    pozdr.
    monika

  • 6. Data: 2005-01-22 21:38:04
    Od: "Paweł i Dori R" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > twoja przezorność???
    > to znaczy czy kiedyś us przyczepił się, ze miałeś notę, ale nie byłą

    Witam!
    Nie było u mnie kontroli, bynajmniej takiej która doczepiłaby się do noty.
    Ale nie słyszałem nigdy, ani nigdzie nie mogłem wyczytać, aby nota mogłabyć
    nie podpisana. Od 05/04 r. nie ma "niby" obowiązku podpisywania faktur.
    Niby, ponieważ wyczytałem gdzieś ( nie pamiętam gdzie), że musi być
    potwierdzenie dokonania transakcji, a więc można przyjąć, że podpis na
    faturze jest jakoby tym potwierdzeniem. Ale wracając do noty. Przecież nota
    ma potwierdzać ewentualne braki formalne na fakturze i notabene osoba
    podpisująca notę akceptuje te braki formalne. Po co więc wypisywanie noty
    bez podpisu!!!???
    Paweł i Dori R