  • 1. Data: 2005-01-21 20:44:04
    Temat: zmuszony do prenumeraty ?
    Od: "Darek" <skwierczacyNOłsPAM@wp.pl>

    witam wszystkich

    prawie rok temu zadzwonil moj telefon i mila pani zaproponowala prenumerate
    wydawnictwa "poradnik podatnika" (wydawnictwo "wiedza i praktyka" sp. z
    o.o.) poradnik moglem odeslac do miesiaca czasu, jesli tego nie zrobilem
    mialo to oznaczac ze decyduje sie na owa prenumerate. poradnik mial byc
    uzupelniany co pewnien czas nowymi kartkami. o otrzymanym skoroszycie
    zapomnialem. teraz otrzymuje zewzania do zaplaty (ostatnio z grozbami wpisu
    do Krajowego Rejestru Dlugow :) ). nie podpisywalem zednego zamowienia i
    nikogo nie upowaznialem do wystawiania faktury bez mojego podpisu.

    czy w takiem sytuacji wydawnictow ma podstawy aby ode mnie wyciagnac
    pieniadze (rozchodzi sie o ok. 100 PLN)

    bede wdzieczny za Wasze opinie

    Pozdrawiam

    Prenumerator :)

  • 2. Data: 2005-01-21 20:46:04
    Temat: Re: zmuszony do prenumeraty ?
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Fri, 21 Jan 2005 21:44:04 +0100, w <csrp95$h5c$1@inews.gazeta.pl>, "Darek"
    <skwierczacyNOłsPAM@wp.pl> napisał(-a):

    > czy w takiem sytuacji wydawnictow ma podstawy aby ode mnie wyciagnac
    > pieniadze (rozchodzi sie o ok. 100 PLN)

    olać oszustów

  • 3. Data: 2005-01-21 21:09:34
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Darek <skwierczacyNOłsPAM@wp.pl> wrote:
> [...]
    > do Krajowego Rejestru Dlugow :) ). nie podpisywalem zednego zamowienia i
    > nikogo nie upowaznialem do wystawiania faktury bez mojego podpisu.

    Przyszło zwykłym listem? Wyrzuć do śmieci. 'Nic takiego nie doszło, pewnie
    zaginęło na poczcie'.

    Poradziłbym odesłanie kurierem na ich koszt (chyba w Spedpolu jest tak,
    że jak się nie ma z nimi umowy, to przesyłka krajowa kosztuje 150 zł),
    ale jak nie odbiorą to kurier będzie Cię ścigał :)

    A tak w ogóle to to jest naciąganie. Nie ma zamówienia, nie ma umowy,
    prawdopodobnie nie ma potwierdzenia odbioru. Czyli niech się udławią.

    Ostatnio też dostałem jakieś książki 'zapłać albo odeślij'. Odesłałem
    do kubła.

    P.

  • 4. Data: 2005-01-21 21:26:59
    Od: "Darek" <skwierczacyNOłsPAM@wp.pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prawdopodobnie nie ma potwierdzenia odbioru. Czyli niech się udławią.
    >
    > Ostatnio też dostałem jakieś książki 'zapłać albo odeślij'. Odesłałem

    problem w tym ze to zamowienie doszlo przesylka polecona (ponaglenia
    dochodza listami zwyklymi) i ja odebralem. pytanie czy to mnie zobowiazuje
    juz do czegos ?

  • 5. Data: 2005-01-21 21:37:45
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

> [...]
    > problem w tym ze to zamowienie doszlo przesylka polecona (ponaglenia
    > dochodza listami zwyklymi) i ja odebralem. pytanie czy to mnie zobowiazuje

    Ale do czego? Ktoś u Ciebie zostawił gazetkę. Zostawił ją celowo. Może
    zastosować art. 180 kc? :) ("Właściciel może wyzbyć się własności rzeczy
    ruchomej przez to, że w tym zamiarze rzecz porzuci.")

    A może raczej art. 183 - "Kto znalazł rzecz zgubioną, powinien niezwłocznie
    zawiadomić..." itd. Zawiadom ich, że znalazłeś ich przez pomyłkę wysłaną
    gazetę. Mogą ją sobie odebrać, możesz odesłać na ich koszt.

    A ze sprzedawcą nie jesteś związany żadną umową, więc 'ponagleniami' możesz
    sobie palić w kominku.

    P.

  • 6. Data: 2005-01-21 23:54:51
    Temat: Re: zmuszony do prenumeraty Poradnik Podatnika WIP?
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Darek" <skwierczacyNOłsPAM@wp.pl> napisał w wiadomości
    > prawie rok temu zadzwonil moj telefon i mila pani zaproponowala
    > prenumerate
    > wydawnictwa "poradnik podatnika" (wydawnictwo "wiedza i praktyka" sp. z

    To: http://www.poradnikpodatnika.pl/index.php?pid=142 ???
    widzę od nich reklamowy fax
    Czy to jest coś warte ? 0,47 zł za stronę ???

  • 7. Data: 2005-01-22 00:02:52
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Paszczak wrote:

    > A ze sprzedawcą nie jesteś związany żadną umową, więc 'ponagleniami' możesz
    > sobie palić w kominku.

    Zwoja droga te firmy sa takie mile :) Mam KUCHNIE POLSKA Rider's Digest
    ktorej nei zamiawialem, a wszystkie ponaglenia wyrzucalem do kosza. Nie
    chcieli jej jakos odebrac, choc im napisalem, ze lezy nierozpakowan
    aahahahaha :)

  • 8. Data: 2005-01-22 00:53:40
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

    > nikogo nie upowaznialem do wystawiania faktury bez mojego podpisu.

    Ciekawe czy to, że od maja 2004 na fakturach
    nie musi być żadnych podpisów wpłynęło na wzrost
    tego rodzaju naciągactwa?

    latet

  • 9. Data: 2005-01-22 00:57:27
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    latet <b...@b...bla.pl> wrote:
    > Ciekawe czy to, że od maja 2004 na fakturach
    > nie musi być żadnych podpisów wpłynęło na wzrost
    > tego rodzaju naciągactwa?

    A co to ma do rzeczy? Po pierwsze - oni wystawiają proformy. Po drugie -
    faktura, podpisana czy nie, tylko poświadcza dokonanie sprzedaży. Zawarcie
    umowy. W tej sytuacji jest sprzedawca, nie ma nabywcy. Nie ma sprzedaży.

    P.

  • 10. Data: 2005-01-22 01:26:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Jan 2005, mariposa doux wrote:
    >+ Paszczak wrote:
    >+ > A ze sprzedawcą nie jesteś związany żadną umową,

    Skąd wiesz czy nie nagrali umowy - i co on powiedział ?
    Czyżby umowy ustne przestały obowiązywać ?

> [...]
    >+ ktorej nei zamiawialem, a wszystkie ponaglenia wyrzucalem do kosza. Nie
    >+ chcieli jej jakos odebrac, choc im napisalem, ze lezy nierozpakowan

    A bo ci to pewnie *tylko przysłali*, więc jak chcą to mogą przyjść
    i wziąć co ich - pewnie nic im nie obiecywałeś :)
    Kiedyś na .prawo widziałem propozycję: zanieść... na policję :)
    Do depozytu :) "Posłali chyba omyłkowo i nie odbierają" :>
    Nie wiem czy policja może żądać zapłaty od składającego, tak BTW !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)