  • 1. Data: 2005-01-22 06:08:55
    Temat: Ryczałt od najmu
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Dochód z najmu wynosi Xzł miesięcznie, ale kwota ta płatna jest za 6
    miesięcy z góry. Jak należy płacić 8,5-procentowy ryczałt: od 20
    następnego miesiąca po otrzymaniu całej kwoty 8,5%x6Xzł czy co miesiąc
    po 8,5%xXzł (w US zadeklarowane są płatności miesięczne).

    Renata

  • 2. Data: 2005-01-22 10:53:27
    Temat: Re: Ryczałt od najmu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Jan 2005, Renata Gołębiowska wrote:

> [...]
    >+ następnego miesiąca po otrzymaniu całej kwoty 8,5%x6Xzł czy co miesiąc
    >+ po 8,5%xXzł (w US zadeklarowane są płatności miesięczne).

    Hm... nie bić że nie na temat, ale na KPiR podatek od czynszu płaci się
    *kasowo* (czyli od otrzymanego dochodu). Myślę sobie że ryczałtowcy nie
    są gorzej traktowani... ;) (akurat w twoim przypadku się nie sprawdza :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-22 20:05:35
    Od: "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl>

    a w jaki sposób - jeżeli US zapyta - udowodnisz otrzymane pieniędze.
    Czy na podstawie umowy, czy na podstawie dowodów wpłaty.
    Jeżeli w umowie masz płatne co miesiąc, to podatek płacisz co miesiąc.
    US nie będzie pytał czy i kiedy otrzymałas pieniadze, tylko zajrzy do umowy.
    Wpłata półroczna może wynikać z dobrej woli wynajmującego.

  • 4. Data: 2005-01-22 20:17:48
    Od: "Kula" <k...@K...pl>

> [...]
    > umowy.
    > Wpłata półroczna może wynikać z dobrej woli wynajmującego.

    Ważne jest kiedy dostajesz a nie co mówi umowa. W szczególności możesz nie
    mieć umowy (ustna).Płacisz od tego co dostałeś w danym misiącu do następnego
    20tego i już.

  • 5. Data: 2005-01-22 21:43:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Jan 2005, Wojciech Kozłowski wrote:

    >+ a w jaki sposób - jeżeli US zapyta - udowodnisz otrzymane pieniędze.

    ...pokażesz kopię dowodu wpłaty.
    Przecież "normalnie" to wpłaty rzędu tysiąca złotych nie bierze się
    "na gębę" tylko "na kwit.

    >+ Czy na podstawie umowy, czy na podstawie dowodów wpłaty.

    Na KPiR - IMO zdecydowanie na podstawie dowodów wpłaty.
    Nie chce mi się sprawdzać czy na ryczałcie też jest kasowo
    - jeśli jest to IMO (bez "H") - również.

    >+ Jeżeli w umowie masz płatne co miesiąc, to podatek płacisz co miesiąc.

    A niby z czego to ma wynikać jeśli *Z USTAWY* wynika co
    innego ??

    >+ US nie będzie pytał czy i kiedy otrzymałas pieniadze, tylko zajrzy do umowy.

    A niech zagląda. I co dalej ?
    (podpowiadam: jest "postępowanie wyjaśniające", można przesłuchać
    świadka w osobie najemcy....)

    >+ Wpłata półroczna może wynikać z dobrej woli wynajmującego.

    Zaraz: WYNAJMUJĄCEGO ? Powiadasz że to wynajmujący płaci najemcy
    czy że "dobrowolnie" mu wyrywa potrzebną zapłatę ? ;)
    załóżmy... to mamy kolejne pytanie:
    ...i co z tego ?
    Owa "dobra wola" jest opodatkowana i tyle.
    Chyba że najemca płaci *bez* kwitka i *zezna [w razie czego]
    nieprawdę*. Ja bym się bał że postawiony na baczność przed
    kontrolerem powie jak naprawdę było :>

    BTW: Przydzielam extra sygnaturkę :)

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    >+ > Hm... nie bić że nie na temat, ale na KPiR podatek od czynszu płaci się
    >+ > *kasowo* (czyli od otrzymanego dochodu). Myślę sobie że ryczałtowcy
    [...]

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 6. Data: 2005-01-23 12:29:52
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <csucku$o30$1@nemesis.news.tpi.pl>, Kula wrote:

    > Ważne jest kiedy dostajesz a nie co mówi umowa. W szczególności możesz nie
    > mieć umowy (ustna).Płacisz od tego co dostałeś w danym misiącu do następnego
    > 20tego i już.

    W umowie mam, że za 6 miesięcy z góry i tak dostanę (mam nadzieję:)).
    Czyli płacę do 20. kolejnego miesiąca 8,5%x6Xzł a przez następne miesiące
    nic, mimo, że zadeklarowałam miesięczne wpłaty ryczałtu? Dobrze
    rozumiem?

    Renata