    From: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: notebook a ulga na zakup pomocy naukowych
    Date: Wed, 10 Dec 2003 16:11:11 +0100

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:br7cea$1n$1@korweta.task.gda.pl...

    > "Komputery personalne cyfrowe przenośne, pozostałe" - czyli maszyny
    > analogowej odliczyć nie można; ciekawe swoją drogą, jak ustawodawca
    > podchodzi do nowinek technicznych np. komputera pneumatycznego,
    > odpornego na impuls elektromagnetyczny.

    Cały punkt 42 brzmi:
    "Komputery personalne cyfrowe z urządzeniami wejścia i wyjścia stanowiącymi
    część układu komputera (typu "laptop", "notebook" itp.)"
    Skoro minister użył określenia "notebook" to myślę, że odliczyć można. Na
    technicznych sprawach (typu analogowe maszyny) niestety się nie znam.

    > Laptop/notebook to miodny przykład - znam firme, która nie zgłosiła
    > krzadziezy notebooka, bo ukradziono go poza firmą, a jako ST stanowiący
    > koszt uzyskania przychodu powinien pracować "w firmie" - księgowa bała
    > sie, że ujawnienie wynoszenia notebooka poza firmę spowoduje, że
    > skarbowy zaatakuje za nieprawnie odliczony VAT, etc.

    Miałam taki przypadek. Pytałam w US, kradzież została zgłoszona, odpowiedni
    dokument z Policja wydała. DG prowadzona jest w kilku miejscach i pracownik
    był uprawniony do noszenia notebooka ze sobą. Ale a propos "wynoszenia
    notebooka poza firmę", to panie kontrolujące z US również chodzą do
    podatników z notebookami. A poza tym, zawsze można powiedzieć, że się miało
    na drugi dzień rano, przed przyjściem do pracy zanieść notebooka do naprawy
    i dlatego miało się go ze sobą ;)
    pzdr
    Kasia