  • 1. Data: 2003-12-10 09:36:27
    Temat: notebook a ulga na zakup pomocy naukowych
    Od: Juulius <k...@N...o2.pl>

    Witam,

    Czy kupno uzywanego notebooka (faktura vat) umozliwia skorzystanie z
    ulgi na zakup pomocy naukowych?

  • 2. Data: 2003-12-10 12:49:54
    Temat: Re: notebook a ulga na zakup pomocy naukowych
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Uzytkownik "Juulius" <k...@N...o2.pl> napisal w wiadomosci

    > Czy kupno uzywanego notebooka (faktura vat) umozliwia skorzystanie z
    > ulgi na zakup pomocy naukowych?

    Tak. Oczywiscie, gdy zakup zwiazany jest bezposrednio z wykonywanym zawodem
    i wykonywana praca.
    Pozycja 42:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2001/1812.htm
    pzdr
    Kasia

  • 3. Data: 2003-12-10 15:00:29
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-10 13:49, Kasia Mikołajczyk wrote:
    > Uzytkownik "Juulius" <k...@N...o2.pl> napisal w wiadomosci

    > Tak. Oczywiscie, gdy zakup zwiazany jest bezposrednio z wykonywanym zawodem
> [...]

    "Komputery personalne cyfrowe przenośne, pozostałe" - czyli maszyny
    analogowej odliczyć nie można; ciekawe swoją drogą, jak ustawodawca
    podchodzi do nowinek technicznych np. komputera pneumatycznego,
    odpornego na impuls elektromagnetyczny.
    Laptop/notebook to miodny przykład - znam firme, która nie zgłosiła
    krzadziezy notebooka, bo ukradziono go poza firmą, a jako ST stanowiący
    koszt uzyskania przychodu powinien pracować "w firmie" - księgowa bała
    sie, że ujawnienie wynoszenia notebooka poza firmę spowoduje, że
    skarbowy zaatakuje za nieprawnie odliczony VAT, etc.

    PZdr: Catbert

  • 4. Data: 2003-12-10 15:11:11
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > analogowej odliczyć nie można; ciekawe swoją drogą, jak ustawodawca
    > podchodzi do nowinek technicznych np. komputera pneumatycznego,

    Cały punkt 42 brzmi:
    "Komputery personalne cyfrowe z urządzeniami wejścia i wyjścia stanowiącymi
    część układu komputera (typu "laptop", "notebook" itp.)"
    Skoro minister użył określenia "notebook" to myślę, że odliczyć można. Na
    technicznych sprawach (typu analogowe maszyny) niestety się nie znam.

> [...]
    > sie, że ujawnienie wynoszenia notebooka poza firmę spowoduje, że
    > skarbowy zaatakuje za nieprawnie odliczony VAT, etc.

    Miałam taki przypadek. Pytałam w US, kradzież została zgłoszona, odpowiedni
    dokument z Policja wydała. DG prowadzona jest w kilku miejscach i pracownik
    był uprawniony do noszenia notebooka ze sobą. Ale a propos "wynoszenia
    notebooka poza firmę", to panie kontrolujące z US również chodzą do
    podatników z notebookami. A poza tym, zawsze można powiedzieć, że się miało
    na drugi dzień rano, przed przyjściem do pracy zanieść notebooka do naprawy
    i dlatego miało się go ze sobą ;)
    pzdr
    Kasia